Силна година за Porsche: на лидерска позиция в електрическата мобилност


22
мар.
2019

Успех във време на трансформация: През финансовата година 2018 Porsche AG постига нови рекорди в оперативната печалба, приходите от продажба, доставките и работната сила. Оперативната печалба на компанията нараства с около 4% в сравнение със същия период на предходната година, достигайки 4,3 милиарда евро, а приходите от продажби се увеличават с 10% до 25,8 милиарда евро. Оперативната възвращаемост на продажбите е 16,6%. През 2018 г. компанията е доставила 256 255 автомобила на своите клиенти, което представлява 4% ръст спрямо предходната година. Работната сила нараства с около 9% до 32 325 служители.

„През финансовата година 2018 нашата атрактивна продуктова гама ни позволи още веднъж да увеличим значително доставките. Porsche е синоним на създаващи емоции бензинови двигатели и високопроизводителни plug-in хибриди; в бъдеще марката ще бъде също толкова добре позната със своите изцяло електрически системи на задвижване“, коментира Оливър Блуме, председател на Изпълнителния борд на Porsche AG. Porsche ще инвестира около 15 милиарда евро в нови продукти в периода до 2023 г.

Производителят на спортни автомобили систематично разширява своите предложения в сферата на електрическата мобилност. Taycan, първият изцяло електрически задвижван спортен автомобил на Porsche, ще направи своя дебют през септември, като първата версия, Cross Turismo, ще последва в началото на новото десетилетие; новото поколение на компактния SUV Macan също ще бъде с електрическо задвижване, което го прави втората серия модели на Porsche, изцяло захранвани с батерия. В тази сфера усилията на компанията се базират на плановете до 2025 г. половината от всички продажби на Porsche да бъдат на електрически задвижвани автомобили или на частично електрически задвижвани plug-in хибридни модели.

„Нашата работна сила се увеличи повече от два пъти само за седем години“, подчертава Блуме „и електрическата мобилност е още един двигател за отварянето на работни места; ние създаваме 1 500 нови работни позиции само за производството на Taycan. Нашият първи изцяло електрически спортен автомобил провъзгласява началото на нова ера – и ние сме много оптимистично настроени, че Taycan ще бъде успех. Предвид факта, че вече имаме над 20 000 човека със сериозен интерес да го закупят, ще увеличим подобаващо производствения си капацитет.“

Двуцифрен ръст за Panamera, Cayenne и 911

„Постигнахме нови рекорди в приходите от продажби и оперативната печалба за 2018 г. Увеличението на печалбата се дължи основно на ръста на обемите, по-добрия продуктов микс и положителното развитие на другите ни бизнес сфери и подразделения“ коментира Луц Мешке, заместник-председател и член на Изпълнителния борд за финанси и ИТ на Porsche AG.

С 38% ръст Panamera постига най-силния ръст по отношение на доставките, достигайки 38 443 автомобила. Дори 911 записва двуцифрен ръст, независимо от промяната в поколението на модела: броят доставени спортни автомобили се увеличава с 10% до 35 573. Доставките на Cayenne нарастват с 12% до 71 458 автомобила. Macan продължава да бъде най-успешният модел по отношение на обемите с 86 031 автомобила. Китайският пазар също запазва позицията си като най-добре представящ се през 2018 г. с ръст от 12%, достигайки 80 108 броя. С ръст от 3% до 57 202 автомобила САЩ отново заемат второто място.

„Трансформацията в автомобилния бранш тече с пълна сила. Ние се ангажираме много сериозно с дигитализацията, свързаността и новите концепции за мобилност“, коментира Блуме. За допълнително намаляване на въглеродните емисии Porsche заостря вниманието си и върху синтетичните „power-to-liquid“ горива, които се произвеждат от възобновяема енергия. Виждаме значителен потенциал в областта на синтетичните горива като начин да се направят автомобилите с двигатели с вътрешно горене още по екологосъобразни – особено в съществуващите автомобили“, казва Блуме.

За 2019 г. се очаква допълнителен ръст

„Преминаването към новата тестова процедура WLTP и към филтрите за твърди частици при бензиновите двигатели, в комбинация с нашия отказ от нови модели с дизелови двигатели, означава, че предстоящите месеци също ще бъдат предизвикателство“, коментира Главният финансов директор Мешке. Въпреки това Porsche очаква увеличени доставки през 2019 г., както и леко увеличение на приходите от продажби. „Нашите продукти полагат основите за успешна финансова година. Конкретно през 2019 г. ще имаме новото поколение на 911, лансирано на всички пазари в световен мащаб; допълнителни версии на моделите 718 и Cayenne; и лансирането на Taycan“, добави Мешке. В продължение на изказването си той пояснява, че независимо от много високите нива на инвестиции в електрификацията, дигиталната трансформация, разширяването и обновяването на определени производствени обекти, компанията иска да гарантира, че продължава да посреща амбициозните си финансови цели. „Чрез прилагането на мерки за увеличаване на ефективността и навлизането в нови печеливши сфери на бизнеса, ние искаме да продължим постигането на нашата стратегическа цел за оперативна възвращаемост на продажбите от 15%“, подчертава Мешке.

Още по темата

Card image cap
П. Гьошев: не позволявайте на приятелите си да карат пияни!

19
окт.
2017

Инициативата „Алкохолът е лош шофьор“ е част от дългосрочната корпоративна политика за социална отговорност на „Каменица“ АД. Лице на кампанията е рали пилотът Петър Гьошев

Card image cap
„Паяците“ – новият инструмент на автокрадците

17
февр.
2016

В много случаи бандитите крадат и закъсали на пътя автомобили с помощта на репатрак

Card image cap
Nissan Tsuru 2015 vs Nissan Versa 2016

2
ное.
2016

След този краш-тест Nissan реши да спре производството на произвеждания в Мексико седан Tsuru

Card image cap

В последния брой:

Архив >