2017
Преимуществото: две леки касети, които се демонтират съвсем лесно и могат да се приберат поотделно в двойното дъно на багажника. Много хитро измислено! Жалкото е, че на касетите не пише „долу“ и „горе“, така че поставянето всеки път се превръща в хазартна игра. Но това отново е мърморене на най-високо ниво, защото нито Audi, нито Mercedes могат да се похвалят с такова изобретение, при двата модела щората над багажника или е монтирана, или е оставена в гаража, или е някъде в багажника. С вместимостта си между 570 и 1700 литра чисто новата Серия 5 изостава значително от Benz, но е приблизително на едно ниво с Audi. При него се побират от 565 до 1680 литра, които за сметка на това са тапицирани толкова старателно, че можете да го рекламирате като ваканционен имот в Airbnb. И отново достигаме до любимата ни тема при тези премиум комбита: качеството. И тук ви дължим един отговор: защо всъщност отнемаме по 2 точки при „Впечатление от качеството“ на най-добрите комбита на света и им даваме само 18 от 20 възможни точки? Отговорът е: всяко от тях си позволява някои недостатъци, които са недопустими при това ниво и тези „солени“ цени. Например Audi: моторният отсек, включително вътрешната страна на предния капак, не е лакиран с прозрачен лак. Или BMW: тракащото отделение отляво в кокпита все още не е тапицирано с филц, камерата за обратно виждане все така е на мястото, където най-бързо се зацапва от водните пръски. Примерът при Benz: наистина камерата е покрита, обаче отпред таванът не е закрепен оптимално. Но тъй като не искаме да ни вземете за мърморковци, сега ще ги похвалим три пъти. Първо Mercedes. Неговите фуги винаги са перфектни – там, където при другите марки (няма да споменаваме имена!) можете да си пъхнете портфейла между ламаринените детайли, при Mercedes можете да промушите само кредитна карта. При Audi бихме могли без почивка да отваряме и затваряме вратите. Какъв звук само! Като затваряне на вратата на сейф. Ами BMW? Нека да потегляме, стига хвалби!
Mercedes E 350 d T-модел
- Пред вас е комфортното комби: и като Т-модел Е-клас е типичен Mercedes
- Добре дошли в бъдещето! Кокпит със 72-сантиметров дисплей
- Удобна задна седалка, най-големият багажник в теста
- 31 КАСИ
ТАКА СЕ УПРАВЛЯВАТ: ЕДНОТО Е СПОРТНО КОМБИ!
РЕДОВИ „ШЕСТАК“! ЗАДНО ЗАДВИЖВАНЕ! И то в комбинация. Един ден, когато подобни задвижвания вече няма да се предлагат, бихме могли поне да кажем: да, аз съм се наслаждавал на рая на Земята на 4 колела. Редовните читатели на AUTO BILD знаят, че ние не заобикаляме, а преминаваме екстремно бързо по най-лошите настилки в Германия, по паваж, по дълги и къси вълни и дупки по асфалта. А след това слизаме от Серия 5 и сме безпомощни: НИЩО! Нямаме никакви забележки, няма нищо, което инженерите на BMW биха могли да направят по-добре по отношение на окачването, кормилното управление и взаимодействието между двигателя и 8-степенната автоматична трансмисия на ZF. „ПРОСТО ВЪЗХИТИТЕЛНО“, казва колегата Беренд Зандерс, който иначе е изключително пестелив на похвалите. BMW е единственият луксозен товарач с изключваща се ESP и по принцип е с доста спортен дух. Това е неговото остро, информативно кормилно управление включително завиващите задни колела. В комбинация с перфектно настроеното окачване 530d е половин номер по-управляемо от конкурентите си. И този автомобил владее не само спортния стил! В BMW са постигнали перфектния шпагат между динамика и комфорт, Серия 5 отпред е със стоманени пружини, а отзад с въздушни възглавници, справя се дори с късите неравности. Е-клас преминава по тестовата ни отсечка с опционалното въздушно окачване. По магистралата със скорост 200 км/ч окачването поглъща вълните по настилката така, сякаш летим над нея. По тесните междуградски пътища обаче Benz се поклаща, потъва в пружините си, по-трудно успява да следва кривата при острите завои. Тук се усеща всеки килограм от неговите близо 2 тона, а V6 се натрапва акустично с металическия си звук при развъртане. Сякаш Benz иска да ви каже: „Хей, момчета, аз предпочитам спокойния швабски стил, а не бруталния баварски!“