163 000 лева е бюджетът на 48-ото издание на рали България, оповести председателят на БФАС Владимир Илиев на специална пресконференция днес. Организаторите се гордеят изключително много, че са успели да изнесат сервизния парк на морската гара – което ще направи „визията“ на надпреварата изключително красива. И двата дни в рамките на Варна, в кв. Чайка, ще има по един суперспециален етап – въпреки високите разходи за охрана това решение е взето с оглед на привличането на повече публика. Шейкдаун е предвиден на част от легендарната отсечка Аладжа манастир. Организаторите очакват по-лоша оценка от наблюдателите на FIA заради двете прегрупирания в рамките на първия ден. На практика участниците ще изминат 26-километровата откриваща отсечка Дюлино, след което се налага неутрализация в село Козичино и после ще карат трасето в обратна посоката.
С номер 1, но с грузински лиценз, ще стартира миналогодишният шампион в родния шампионат Пламен Стайков. Цели четири са „бегачките“ R5 – всички на турски състезатели. Само за националното класиране ще карат много мощните, но и доста опасни машини от клас Е1. В стартовия списък сред състезателите с български лиценз по думите на Илиев най-конкурентоспособна е машината на Игнат Исаев – Citroen DS3 R3 Max. Цели девет са Evo-тата – машините, без които рали спортът по нашите географски ширини нямаше да бъде същият и чието изтегляне би направило състезанията коренно различни. За първи път миналогодишният шампион от Hyundai Racing Trophy Григор Григоров ще стартира с новия си автомобил – Peugeot 208 R2 от клас RC4. Конкуренция ще му правят Мирослав Ангелов и Тихомир Стратиев, които стартират със същите машини, както и няколко турски пилоти.