СЕМЕЙСТВО CEED С 48V MILD ХИБРИДНА ТЕХНОЛОГИЯ И НОВА ИНТЕЛИГЕНТНА МЕХАНИЧНА ТРАНСМИСИЯ


8
юли
2020

КИА Моторс представи ‘EcoDynamics+’ – 48V дизелова задвижваща система с MHEV технология (Мild Hybrid Electric Vehicle), предназначена за цялото моделно семейство Ceed. Новото ефективно задвижване се предлага за Ceed във версии хечбек, Ceed Sportswagon, ProCeed “shooting brake” с пет врати, както и при градския кросоувър XCeed.

Задвижването EcoDynamics+ повишава допълнително икономията на гориво на моделното семейство Ceed при версиите с 1,6л ‘Smartstream’ дизелов двигател, понижава емисиите на CO2 и спомага за намаляване на експлоатационните разходи. Новото задвижване се предлага в две нива по отношение на мощността със съответно 115 к.с. и 136 к.с. (ProCeed се предлага единствено с по-мощния вариант със 136 к.с.).

Последователното внедряване на новите двигатели с mild хибридна технология в моделната гама на Ceed ще снижи емисиите на CO2 средно между 5% и 10% (NEDC 2.0, комбиниран цикъл), в зависимост от типа каросерия, избора на трансмисия, мощността на двигателя и спецификациите на съответния модел. Важно е да се отбележи, че MHEV технологията подобрява значително енергийната ефективност и намалява разхода на гориво, но мощността на двигателите остава непроменена.

Дизеловите двигатели с mild хибридна технология EcoDynamics+ за KIA Ceed, Ceed Sportswagon, ProCeed и XCeed се произвеждат в европейския завод на компанията в Жилина, Словакия. Всички EcoDynamics+ модели, предназначени за европейските пазари, се предлагат с безпрецедентната гаранция на KIA от 7 години или 150 000 км пробег.

Мild хибридната дизелова технология EcoDynamics+ с режими „мотор” и „генератор”

В MHEV технологията при Ceed се съчетават 1,6л дизелов двигател „Smartstream” на KIA – екологично най-чистият дизелов агрегат, произвеждан някога от марката, и MHEV системата EcoDynamics+ с 48V на KIA, чиято допълнителна електрическа тяга спомага за подобряване на ефективността и намаляване на разхода на гориво.

Технологията EcoDynamics+ е създадена с идеята за реално повишаване на енергийната ефективност в работата на двигателите с вътрешно горене, за по-хармонично разгръщане на мощността и за осигуряване на възможност за оползотворяване (рекуперация) на излишната енергия. Системата добавя допълнителна тяга към въртящия момент на двигателя, която черпи от компактната 48V литиево-йонна полимерна акумулаторна батерия и така с помощта на стартер-генератора MHSG позволява удължаване на фазите, в които двигателят с вътрешно горене остава изключен.

Стартер-генераторът MHSG е свързан с коляновия вал на двигателя посредством ремъчна предавка и осигурява плавно преминаване между режимите „мотор” и „генератор”. В режим „мотор” при ускоряване, MHSG произвежда допълнителна електрическа тяга, с която подпомага двигателя, намалявайки натоварването на задвижващия агрегат и отделяните вредни емисии. При намаляване на скоростта и определени други условия, MHSG може да премине в режим „генератор” и да  рекуперира енергия от коляновия вал, съхранявайки я в акумулаторната батерия.

1,6л CRDi (Сommon-Rail Direct injection) двигател ‘U3’ на KIA използва активната технология Selective Catalytic Reduction (SCR) за значително намаляване на нивата на вредните емисии. Благодарение на нея, двигателят отделя по-малко въглероден диоксид, твърди частици и NOx в сравнение с досегашните дизелови двигатели на KIA. Двигателят предлага избор между две нива на мощността – 115 и 136 к.с.

Интелигентната механична трансмисия „Clutchbywire” подобрява допълнително ефективността на задвижването

Ceed е един от първите модели на KIA, които ще бъдат предлагани на европейския пазар с новата интелигентна механична трансмисия на компанията (iMT), предназначена изключително за моделите с mild хибридна технология EcoDynamics+. Технологията „clutch-by-wire” допринася за постигане на по-нисък разход на гориво и по-ниски нива на CO2 емисии при системата MHEV, като водачът не усеща разлика в работата й спрямо конвенционалните механични трансмисии.

Вместо с механична връзка, съединителят на трансмисията iMT работи с изцяло електронно управление и е интегриран хармонично в задвижващия тракт на EcoDynamics+. Съвместно с MHSG, iMT спомага за по-ранно изключване на двигателя при намаляване на скоростта на движение в сравнение със  start-stop технологията Idle Stop & Go на KIA. В режим „Eco”, който се активира автоматично при потегляне в Ceed, технологията позволява автомобилът да се движи с кратки фази на изцяло изключен двигател при скорост до 125 км/ч, като задвижващият агрегат се стартира моментално при докосване на педала на газта или на съединителя. По този начин системата допълва предимствата на MHEV по отношение на разхода на гориво като цяло и намалява емисиите на COс около 3% в реални пътни условия.

Избраната от водача предавка остава активна дори когато двигателят се изключи и благодарение на допълнителния импулс от страна на MHSG, рестартирането му става на същата предавка – за целта е достатъчно водачът да натисне педала на газта или спирачката. Когато водачът натисне съединителя или скоростта на движение на автомобила е твърде ниска за съответната предавка, двигателят се рестартира на неутрална степен (с отворен съединител).

Намалени емисии на CO2 и по-нисък разход на гориво

Новият EcoDynamics+ дизелов двигател с mild хибридна технология на KIA допринася за сериозно снижаване разхода на гориво и за намаляване на разходите за експлоатация при Ceed, Ceed Sportswagon, ProCeed и XCeed.

CO2 емисиите при Ceed и Ceed Sportswagon EcoDynamics+ са под 96 г/км в съчетание с трансмисията iMT и 99 г/км с предлаганата като опция седемстепенна трансмисия с два съединителя (7DCT) (комбиниран цикъл, NEDC 2.0). Това е намаление на емисиите в размер на 5,0% и съответно 9,0% в сравнение с показателите на идентичен 1,6-литров „Smartstream” дизелов двигател без 48V mild хибридна технология.

При ProCeed комбинираните вредни емисии възлизат на 103 г/км при моделите с механична трансмисия iMT и съответно 104 г/км при моделите с трансмисия 7DCT – тези резултати съответстват на спад на емисиите със 7,2%, респективно 6,3%.

При XCeed количествата вредни емисии са 101 г/км (iMT) и съответно 108 г/км (7DCT), като намалението в този случай е със 7,3%, респективно 6,1 %.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >