Семейният ван срещу бронетранспортьора

Това чудовище с лекота засенчва VW Sharan: KMW Boxer тежи 25 тона и развива мощност до 1000 к.с.


22
юли
2017

Още преди да си видял Boxer, го чуваш. Околността боботи глухо, земята трепери. След това иззад ъгъла изскача маслиненозеленият бронетранспортьор. Изобщо не можеш да си представиш колко огромен всъщност е този „сандък“ – преди да застане между теб и слънцето. Това чудовище естествено засенчва и семеен автомобил като VW Sharan. Поради това двете машини за „превозване на пехота“ естествено изобщо не могат да бъдат сравнявани. Но пък при сравнение с VW Sharan става ясно какво внушително „возило“ е създал производителят на военна техника Krauss-Maffei Wegmann (KMW). Но нека все пак се опитаме: семейният автомобил номер 1 на Германия срещу новия бронетранспортьор на Бундесвера.

Нисък преден капак, висока задница: KMW Boxer и VW Sharan имат сходни силуети.

Да започнем с името. Boxer. Звучи като филмов герой в приключенски сюжет – твърде нежно за реалното му поле на действие. Да не говорим за техническите данни. 8-цилиндровият битурбо двигател развива 720 к.с., съчетани с 8х8 задвижване и окачване от марката „Защо трябва да спирам? „. Но това не е всичко: с опционалния пакет за повишаване на мощността бронетранспортьорът развива над 1000 к.с. Bugatti Veyron ли? Слаба работа. Окей, Boxer не се продава в автосалона на ъгъла. За сметка на това от KMW ни осигуриха ексклузивно пробно шофиране. Да потегляме. Хидравлично задвижваният заден капак се отваря с шумно съскане и влизаме във вътрешността на Boxer. Тайничка преброяваме местата за сядане: едно, две, три, четири, пет, шест, седем, осем, девет. Наистина с две повече от максимума на Sharan. Промъкваме се още по-напред, от дясната страна е кокпитът.

Бойна готовност: Boxer е създаден за военни условия

Малее, диво разпилени бутони и превключватели, атмосфера като в изтребител. Дали ще мага да го управлявам? Поне педалите и воланът са на обичайните места. Но къде е предното стъкло? Отговор: няма такова. Тъй като Boxer е конструиран за кризисните райони на земното кълбо, а не за возене на децата до детската градина, за ориентирането по пътя ще трябва да се задоволите с два миниатюрни отвора. Както и да е, след като завъртиш контактния ключ, се чува познатото боботене. Само че е по-близо, сякаш съм се приближил до хищен звяр. Натискам газта – и земята се тресе. С въртящия си момент от 2700 нютонметра (или около 8 пъти повече от Sharan) 8-цилиндровият двигател от Mercedes Actros ускорява 25-те тона напред. Не се налага да превключвате. Boxer се оборудва с напълно автоматична трансмисия. Тоест всичко е много просто: достатъчно е да давате газ и да натискате спирачката.

Кратка среща на приятели: редакторите на Щефан Фосвинкел (вляво) и Робин Хоринг с VW Sharan и KMW Boxer

Всеки начинаещ шофьор може да се справи. Следващият завой се приближава прекалено бързо. Да отнема газта? Неее. Удоволствието едва сега започва. С диво странично наклоняване Boxer взима завоя с дрифт, фотографката отскача на безопасно разстояние. Почти не е за вярване, но успяхме да вземем завоя. KMW не може да бъде спрян дори и от хълмове, които са толкова стръмни, че не могат да бъдат изкачени пеша. Машината се катери по наклони от 6о процента (тоест 31 градуса!) – Sharan сякаш ще се обърне назад и ще се изправи на задния си капак. Дали вкъщи щеми позволят да взема Boxer като нов семеен автомобил? Като довод мога да използвам кухнята, интегрирана между водача и пътническото помещение, в която може и да няма печка с четири котлона, но все пак може да си направите капучино. А ако дечурлигата искат да пишкат: на борда на Boxer има тоалетна.

Много практично. Тоест всичко говори в полза на бронетранспортьора? Не съвсем. Законът за въоръженията не позволява продажба на цивилни лица, тъй като Boxеr е напълно брониран. Но и без това всичките ми желания са чиста теория – цената на КМW с базово оборудване е 3 милиона лева. А и ако трябва да бъдем честни: с дължината си от 7,93 метра Boxer няма да може да се паркира с лекота пред супермаркетите – а и широчината от 3 метра не позволява движение по повечето пътища. Така че все пак ще е Sharan. След пътуването с дивия Boxer VW вече не изглежда толкова скучен, отколкото ми се струваше в началото. Окачването е комфортно. Двигателят е шумоизолиран добре. Радиото свири нежно, докато децата бавно се унасят в сън на задните седалки. Глухота боботене на Boxer вече не ми се струва толкова атрактивно.

Извод 

Boxer като алтернатива на семейния ван? След този, признаваме си, несериозен тест е ясно следното: не става. Бронетранспортьорът не е подходящ за всекидневието на цивилните. VW пък вече не изглежда толкова скучен, а перфектно пригоден за мирния живот

Още по темата

Card image cap
КРАЯТ НА ЕДНА КУЛТОВА МАРКА

19
мар.
2017

В Тролхетан настъпиха лоши дни: GM не може да намери купувач  и възнамерява тихо и кротко да закрие шведската култова марка. Ние направихме едно пътуване в страната на Saab

Card image cap
MINI СТАВА ПО-КЪСО

31
мар.
2017

С Rocketman дъщерната фирма на BMW Mini ни представя малък автомобил, който с право носи името си. Студията е много яка

Card image cap
Последният Lancer Evo прави добро

19
сеп.
2016

Последният екземпляр на Mitsubishi Lancer Evolution бе продаден на търг в Ebay с благотворителна цел: сумата бе двойно по-висока от нормалната цена

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: