Семеен дуел: VW Up срещу Bentley Continental Supersports

Continental срещу Up? Да! Да, двата модела имат повече общи неща, отколкото си мислите

2911
2017

ДОСТА НАХАЛНО ОТ НАША СТРАНА! Bentley ни дава за тест последното поколение на Continental във версия Supersports – и какво прави съпругата на колегата ни Май? Присмива ни се! Анете е почитателка на VW, кара с удоволствие един малък Up. И изобщо не се впечатлява и не изпитва необходимост от красивия спортен модел на Bentley.

Всъщност като почитателка на моделите от Волфсбург тя би трябвало да обича това Coupé. Continental е последният модел в концерна, който използва платформата на стария Phaeton. Това в никакъв случай не е недостатък, а е съвсем добро решение. Phaeton предлага нещо, което никога повече няма да видим при VW. Мащабът при създаването на модела бе следният: всичко трябва да е по-добро в сравнение с конкурентите от BMW и Mercedes. И затова ръководството не пестеше средства.

Именно това личи при Bentley все още – дори и 16 години след появата на първия Phaeton. Всеки шев на кожената тапицерия в интериора е абсолютно точно на своето място, карбоновите бленди са толкова перфектно лакирани, че изглеждат като пластмаса. Не са останали много неща от големия „британец“, познат ни  от 90-те години – сега Bentley се стреми към перфектност. И колкото и абсурдно да звучи, не се различава кой знае колко в това отношение от Up – макар и на съвсем различна честота. Тъй като и миниатюрният Up иска да бъде различен от своите конкуренти. Първо изпъква чрез дизайна си. Замислен като толкова семпъл, както навремето запалката BIC – от тогавашния шеф-дизайнер Валтер де Силва. В техническо отношение хората от Волфсбург са дали на своя мъник всичко, което му е необходимо, за да изглежда голям и зрял.

Затова Анете е впечатлена от своя Up. Ние обаче смятаме, че и е време да се въодушеви и от Bentley: зарпалваме двигателя! Битурбо W12 агрегатът стартира с грохот и ръмжене на мечка, събудена от зимен сън. Ето това е кола, бейби! Или? Анете повдига вежди. Не е особено впечатлена. Неотдавна тя се вози в Tesla и според нея колата й е харесала. Тишината е новият як звук. Или пък нещо такова. Следващият опит: може пък да си падне по ускорението на Supersports. В Bentley са настроили 12-цилиндровия агрегат така, че максималният въртящ момент от 1017 Нм е на разположение от 2000 оборота. В комбинация с двойното задвижване Bentley се изстрелва за 3,5 секунди до скорост 100 км/ч. Всичко това е просто теория, която не впечатлява Анете. За да й покажа колко бързо е в действителност Bentley, правим дуел при спринта. За времето, което й е необходимо, за да превключи на първа предавка и да даде газ, Supersports отдавна е достигнал темпо 100 – споменаваме го само за сравнение. Отстрани изглежда впечатляващо – а зад волана е още по-въодушевяващо.

Когато натиснеш докрай педала на газта, 6-литровият агрегат първоначално се окопитва, но наистина само за много кратко. След това предницата на автомобила се повдига като при потегляща мощна яхта. Като че ли закратко виждате повече небето, отколкото пътя. След това се включват двата турбокомпресора. Светът експлодира, а въздухът за дишане не достига. Bentley се изстрелва напред, поема си кратко въздух, когато автоматичната трансмисия включва на втора предавка, и ускорява ли, ускорява. Достигате за миг 100 км/ч и си мислите, че ще продължи така до максималната скорост от 336 км/ч. Анете все пак е малко впечатлена, макар и да не иска да си го признае. С горивото, което изгорихме за демонстрацията, тя вероятно би могла да кара своя Up в продължение на цял месец. Без да й се налага да се лишава от нищо. Тъй като макар и да разполага само с 60 к.с., малкият VW не оставя нито за момент впечатлението, че е недостатъчно моторизиран. Все пак става дума за 3-цилиндров мотор, който, без да е подпомаган от турбина, има задачата да се справи с тегло от само 1 тон. За сравнение: Bentley тежи 2300 килограма.

Но в края на краищата Supersports трябва да има нещо специално – Continental е един от най-успешните модели на Bentley ever. Моделът дори бе произвеждан при Volkswagen в Дрезден, тъй като производствените мощности във Великобритания не можеха да се справят. Движейки се в конвой, достигаме до центъра на Хамбург. Паркираме един зад друг. Купуваме си капучино и наблюдаваме минувачите. Тук изведнъж Bentley блесва: млади хора, които изглеждат така, сякаш не се интересуват от автомобили, спират и се заглеждат. Правят си селфита. Залепват нос за стъклата. Искат да разберат как изглежда колата отвътре. Удивляват се на карбоновите вентилационни отвори на предния капак. Галят внушителния заден спойлер. Това е последният път, в който декадентството в автомобилния свят дава своя израз. А Up? Той просто си стои там. Накрая остава въпросът: редно ли е изобщо да сравняваме двата автомобила? Да, тъй като носят в себе си идеята за перфектния Volkswagen – само че в двата края на моделната гама. И същевременно не, защото бъдещето за модели като Bentley вече е изтекло. Докато Up все още има бъдеще пред себе си, Supersports се е запътил към своето пенсиониране. Някак си не е честно.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин