2018
В Европа сегментът на седаните се свива – всички искат SUV-ове. Това обаче не пречи на традиционалистите все още да си падат по моделите с триобемна каросерия като Accord, който обаче беше спрян от производство за Стария континент още през 2015. Така днес за клиентите на марката, които не искат да се качат на CR-V например, остава възможността да се преориентират към Civic седан. И тази възможност далеч не е свързана с лишения. Просторен както отпред, така и отзад, моделът е предпочитан за такси в много азиатски държави. А оборудван с обновения 1.6 i-DTEC, седанът е наистина икономичен – при нашия тест средната му консумация в смесен цикъл беше 5,4 л на 100 км, а в изцяло градски трафик бордовият компютър рядко отчиташе повече от 6 л.
Естествено от Honda знаят за проблемите с дизеловите мотори: спад в регистрациите. Те обаче имат и предимства: по-нисък разход например. Затова японските инженери са направили от 1,6-литровия дизелов агрегат екологичен двигател, който отговаря на нормата за вредни емисии Euro 6d-TEMP и издържа теста Real-Driving-Emission. При това без AdBlue и SCR-катализатор. Също толкова важен е фактът, че 4-цилиндровият агрегат със 120 к.с. е тих, мощен и култивиран. Преди всичко в най-често използвания диапазон между 1500 и 2000 оборота е малко муден, с лека турбодупка (максималният въртящ момент от 300 Нм се постига при 2000 об/мин), но след това прави впечатление на много жизнен и доставя истинско удоволствие при шофиране. За хората с „мързелив“ десен крак се предлага и 9-степенна автоматична трансмисия – срещу доплащане от 4000 лева.
Окачването филтрира много успешно неравностите и Civic вози доста нежно. Багажникът с обем 519 литра няма да се затрудни с товара за семейната отпуска. Дължината на десетото поколение Civic седан е внушителните 4,63 метра, а благодарение на по-ниската каросерия е свален и центърът на тежестта. Увеличените размери подобряват и предлагането на място в интериора и позицията на седене. На втория ред съвсем спокойно ще могат да се разполагат и 2-метрови дългучи.
Трябва да признаем, че е необходимо внимателно вглеждане, за да различите хечбек и седан версията на новия Honda Civic. Докато при модела с пет врати линията на покрива преминава в нещо като заден спойлер, при седана тя продължава и завършва с остър ръб над багажника. Разлика има и в предниците на версиите на Civic: докато хечбекът има внушителни въздухозаборници, при седана те са по-сдържани и не толкова спортно изглеждащи. Може би ще ви помогне, ако паркирате двата варианта един до друг. Тогава веднага ще забележите, че версията с 4 врати е по-дълга от тази с 5 с 13 сантиметра.
Темата за сигурността също е особено важна при новия Civic. Така например компактният модел серийно се оборудва с множество асистиращи системи – например предупреждение при опасност от сблъсък вкл. спирачен асистент, активен асистент за поддържане на лентата, асистент за паркиране и много други. Добро впечатление прави фактът, че Honda не допуска разлики по отношение на сигурността при различните нива на оборудване. Гаранцията обхваща период от 6 години или пробег 150 000 км – така японският производител демонстрира увереност в надеждността на модела.
Технически данни
1,6-литров, 4-цилиндров мотор, турбодизел, отпр. напр. мощност 88 кВт. (120 к.с.) при 4000 об/мин макс. въртящ момент 300 Нм при 2000 об/мин предно задвижване/ 6-степ. трансмисия 0–100 км/ч за 9,9 сек макс. скорост 201 км/ч разход на гориво дизел CO2 г/км цена: от 44 990 лв.