Тест » <a href="https://autobild.bg/%d1%81%d0%b5%d0%b4%d0%b0%d0%bd%d1%8a%d1%82-%d1%81%d1%82%d0%b0%d0%bd%d0%b0-%d0%ba%d1%80%d0%be%d1%81%d0%be%d1%83%d0%b2%d1%8a%d1%80-%d1%82%d0%b5%d1%81%d1%82-%d0%bd%d0%b0-%d0%bd%d0%be%d0%b2%d0%b0%d1%82/" title="Седанът стана кросоувър: тест на новата Toyota Crown">Седанът стана кросоувър: тест на новата Toyota Crown

Седанът стана кросоувър: тест на новата Toyota Crown

1811
2022

Досега Toyota Crown ни бе позната като седан от висок клас. Сега моделът се превърна в кросоувър – с хибридно задвижване. Тествахме я.

Toyota Crown е един от най-интересните японски модели на изминалите години. В най-новото ѝ поколение предлаганият от 1995 г. седан от висок клас прави голям скок по отношение на дизайна и става смел кросоувър.

През следващите години Toyota са си поставили за цел да впечатлят клиентите в Щатите – с новия Crown това няма да е трудно – с двуцветния си лак автомобилът изглежда наистина добре. В техническо отношение също предлага немалко.

При задвижването японците залагат на пълен хибрид във версиите „Hybrid“ и „Hybrid Max“. Докато базата е с 234 к.с. и 4-цилиндров атмосферен двигател, тестваният от нас Hybrid Max бе малко по-мощен. Неговият 2,4-литров турбоагрегат мобилизира 264 к.с. и 520 Нм, а двата електромотора на предната и задната ос добавят 83 и съответно 80 к.с. Системната мощност е 340 к.с.

Хибридното задвижване ускорява доста прилично

Дългият 4,98 метра 4х4 модел ускорява за 5,9 секунди до темпо 100, а максималната скорост е 200 км/ч. Шумоизолацията е добра, а топмоделът бе оборудван вместо с CVT-трансмисията с 6-степенна автоматична предавателна кутия.

Динамиката се крие в окачването

Пакетът от задвижване и окачване на шикозния „японец” е успешен – кросоувърът е базиран на платформата GA-K и се усеща значително по-динамичен и по-пъргав, отколкото очаквахме. Обратната връзка на волана е добра, а окачването – приятно стегнато, без да бъде некомфортно.

С разход на гориво от 7,8 литра А 95 Н на 100 километра Crown Hybrid Max не е майстор на икономията. Ако търсите по-малък разход, то трябва да заложите на Toyota Crown Hybrid, който харчи около 6,2 л.

Цена: Hybrid Max стартира от 52.350 щатски долара

Предлаганото място е щедро, а благодарение на дългото 2,84 метра междуосие пространството на втория ред седалки също е много добро. Позицията на седене е наред, единствено по-високите пасажери на втория ред ще се оплакват от недостатъчно място за главите заради скосената линия на покрива отзад. Вместимостта на багжника също е прилична – 430 литра.

Toyota Crown Hybrid Max стартира от 52.350 долара в благородната версия на оборудване Platinum, която включва шест режима на движение, 21-цолови джанти, климатизирани седалки с кожена тапицерия и 12,3-цолов тъчскрийн, а също и LED-фарове, панорамен покрив, JBL-аудиосистема и темпомат.

Дигиталните уреди са прегледни, а управлението на кокпита – безпроблемно. Липсва единствено Head-up-дисплей.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин