Сега отново с двигател V8: новите модели Cayenne GTS

1206
2020

Динамика и ексклузивност заедно: с Cayenne GTS и Cayenne GTS Coupé Porsche допълва своята SUV гама с два нови модела, създадени да осигурят отлична динамика на задвижване. Типично за моделите GTS, силовият агрегат играе особено важна роля: вместо 3,6-литровия двигател V6 с двоен турбокомпресор от предшественика му, под капака на Cayenne GTS сега отново тупти сърце V8. С мощност от 338 kW (460 к.с.) и въртящ момент от 620 Нм 4-литровият двигател с двоен турбокомпресор предлага значително подобрена динамика във всички дисциплини. И двата GTS модела ускоряват от 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди с пакета Sport Chrono и имат максимална скорост от 270 км/ч. Снижено шаси, ориентирано към динамиката, уникален дизайн и подобрено оборудване допълват новия GTS пакет.

Мощен, икономичен, вълнуващ: двигател V8 с нова спортна изпускателна система

С разработения от Porsche 4-литров двигател V8 с двоен турбокомпресор от флагманския модел Cayenne, новият Cayenne GTS сега предоставя с 14 kW (20 к.с.) и 20 Нм повече от своя предшественик. Това води до значително подобрена динамика – нещо, което важи и за новия Cayenne GTS Coupé: стандартният спринт от 0 до 100 км/ч сега е с 0,6 секунди по-бърз от преди с пакета Sport Chrono. Максималната скорост е увеличена с 8 км/ч. Същевременно голямо значение е отдадено на икономичността. Наред с други методи, това е постигнато чрез оптималното съчетаване на 8-степенна автоматична трансмисия Tiptronic S, адаптивно управление на цилиндрите, директно впръскване на бензина с централна позиция на инжекторите и интелигентно проектирана система за термично управление. Най-спортните модели Cayenne предлагат разход на гориво от 11,4 до 11,2 л/100 км при комбиниран NEDC цикъл.

За да отговорят на впечатляващата динамика на новия автомобил, неговите специално конфигурирани спортни изпускателни системи осигуряват изключително вълнуващо звуково преживяване. Част от стандартното оборудване е изпускателна система с накрайници на ауспуха, разположени в краищата на задната част на автомобила, предназначена да произвежда богат спортен звук с уникален характер. Високочестотно-настроената спортна изпускателна система е нова разработка. Тя включва два централно разположени овални ауспуха, които се предлагат ексклузивно за Cayenne GTS Coupé, а в бъдеще и за Cayenne Turbo Coupé – в съчетание с опционалния пакетLightweightSportsза всеки от тях.

С 20 мм по-ниско и с динамично управление на амортисьорите

Настройката на шасито на новите модели Cayenne GTS създава идеалните предпоставки за изключителна странична динамика. Стандартното окачване със стоманени пружини снижава автомобила с 20 милиметра и включва системата на Porsche за активно управление на окачването Porsche Active Suspension Management (PASM) за активно и много спортно управление на амортисьорите. Системата за векторно разпределение на въртящия момент Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) също е стандартно оборудване. В съчетание със стандартните 21-инчови джанти RS Spyder Design и сивите чугунени спирачки с щедри размери (390 x 38 милиметра отпред, 358 x 28 милиметра отзад), оборудвани с червени спирачни апарати, новите модели Cayenne GTS внасят пъргавината и спонтанността на истински спортен автомобил в SUV сегмента. Като опция, намаляването на скоростта може да бъде оптимизирано с помощта на спирачките с повърхностно покритие Porsche Surface Coated Brake (PSCB) със слой от волфрамов карбид или с керамичните композитни спирачки Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Другите опции включват снижено с 10 мм трикамерно въздушно окачване, кормилно управление на задната ос и активната система за стабилизация Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).

Пакет Sport Design и характерни GTS акценти като стандартно оборудване

Стандартният пакет Sport Design осигурява уникален и ексклузивен външен вид в съчетание с многобройни акценти в черен цвят. Новите модели Cayenne GTS са стандартно оборудвани с 21-инчови джанти RS Spyder Design със сатинирано лъскаво черно покритие. Предните LED фарове с динамичната светлинна система Porsche Dynamic Light System (PDLS) и LED светлинната лента отзад също са тонирани. Предните въздухозаборници, кантовете на страничните стъкла, ауспухът на спортната изпускателна система и логата на модела и на Porsche в задната част също са в черен цвят.

Висококачествени материали като Alcantara® за облицовка на тавана, централните панели на седалките, подлакътниците на централната конзола и вратите, както и полиран алуминий в тъмен цвят, дават възможност да се видят и почувстват спортните и същевременно елегантни характеристики на моделите Cayenne GTS в техните интериори. Стандартните спортни седалки с 8-степенно регулиране, предлагани ексклузивно за новите модели GTS, осигуряват оптимална опора за динамично завиване благодарение на увеличената височина на страничните им подложки. Те се предлагат само за новите модели GTS. Логото GTS може да бъде открито върху предните врати, праговете на вратите, оборотомера и подглавниците. Многобройните опции за персонализация включват интериорен пакет GTS с допълнителни цветови акценти в цвят Carmine Red или Crayon за елементи като декоративните шевове.

Новите модели Porsche Cayenne GTS вече са налични за поръчка и ще бъдат в дилърствата от началото на месец юли. В Германия цените започват от 114 087 евро за Cayenne GTS и 118 490 евро за Cayenne GTS Coupé; цените включват ДДС и специфично за държавата оборудване.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин