Себастиан Фетел: „Имам слабост към стари автомобили“


18
ное.
2021

Себастиан Фетел (32) маха през сгъваемия покрив на своя Fiat 500. В Швейцария, където живее, направи фотосесия с любимия си малък автомобил. След това AUTO BILD се срещна с него за разговор на тема бензин.

Господин Фетел, какво количество бензин имате в кръвта?
Себастиан Фетел: (смее се) Трябва да отида в нашата лаборатория на Shell и да накарам да проверят.

Възнамерявате ли в бъдеще да останете верен на бензина, или ще преминете към тока?
Смятам да остана верен на бензина.

Какво мислите за електрическата мобилност? Като че ли не е тема за вас?
Във всеки случай е интересна тема. Забелязвам обаче, че екологичният баланс на електромобилите не е толкова добър, както твърдят някои хора. Потенциалът на двигателя с вътрешно горене все още е голям. А когато виждам на какво е способен хибридът при нас във Формула 1 – колко ефективен може да бъде един двигател, – би било определено грешка да се фокусираш само върху едно нещо от бъдещето.

Като цяло сте считан за консервативен, а в личния си живот карате дори Fiat 500. По какво си пада автомобилният фен Фетел?
Така е – аз имам слабост към стари автомобили. Отваряш капака и знаеш какво се случва вътре. Въодушевявам се и от формата и финеса, които са господствали по онова време. Със средствата, ограничени от днешна гледна точка, са били измисляни далеч по-хитроумни неща. При моя Fiat 500 харесвам много закрепените отзад врати. Малко неща ми харесват в днешните автомобили. Но принципно винаги съм бил почитател на Fiat и Ferrari. Моят абсолютен фаворит е Ferrari F40.

Който сте купили от Лучано Павароти.
Всъщност не директно (усмихва се).

Как шофира Себастиан Фетел подобен автомобил по улиците и пътищата?
Бих излъгал, ако сега кажа, че винаги спазвам ограниченията на скоростта. В действителност обаче понякога дори карам по-бавно. Аз имам възможността да се развихря на пистата и затова няма какво да доказвам на пътя и карам спокойно.

На две колела по пътя към лагера: Фетел изминава пътя до пистата със своя мотоциклет Suzuki T 500

Колко голяма е разликата при шофиране на пътя и във Формула 1?
Двете неща не могат да се сравняват. Все едно да сравняваш управлението на пътнически и боен самолет. Освен основната тематика, не ги свързва почти нищо друго. Естествено във Формула 1 е важно да караш колкото може по-бързо и да си на границата на лимита. На пътя главната цел е да стигнеш от точка A до точка Б. И да се радваш на автомобила или на гледката отстрани на пътя. Бих препоръчал на всеки, който изпитва необходимост, да изкара курс и да отиде на пистата. Там ще има много по-голяма възможност да достигне сам лимита си. На пътя обаче не си сам – затова е глупаво да рискуваш своя живот и живота на другите.

Как виждате бъдещето на Формула 1? Нико Розберг смята, че то ще бъде електрическо. В средите се говори по-скоро за биогориво.
Има смисъл от биогоривото и трябва да се стремим към него. Посредством това, че Формула 1 е толкова популярна и е нещо като синоним на автомобила, тя трябва да направи повече, отколкото прави в момента, за да се превърне в пионер. Наистина е вярно: няма по-ефикасен мотор от нашия хибрид за Формула 1. Въпреки това трябва да се стремим да показваме това и да комуникираме, но също така и да се опитваме да въведем правилните нови неща. Отчасти някои елементи във Формула 1 са почти неизползваеми в серийното производство. Това би трябвало да се промени.

декември 2019

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин