Световният шампион по ефективно шофиране на камиони даде старт на Optifuel Challenge 2019


7
май
2019

Световният шампион по ефективно шофиране на камиони от 2017 година – Пламен Иванов, даде старт на състезанието Optifuel Challenge 2019 у нас. Квалификациите започват от днес в Плевен и ще преминат през общо 9 града в България.

Пламен Иванов направи показно каране по трасето със състезателния камион от последно поколение – Renault Trucks T High 2019 с 520 к.с. Влекач от същия модел ще бъде и голямата награда на световния финал на състезанието, който ще се проведе през есента.

Глобалният шампионат за ефективно шофиране на камиони на Renault Trucks – Optifuel Challenge 2019 е отворен за всички български професионални шофьори с Категория С+E. Те могат да участват в квалификациите от 7 май до 13 юни в градовете Плевен, Велико Търново Търговище, Варна, Бургас, Хасково,  Пловдив, София и Благоевград. Предварително записване не е необходимо.

За всяка от локациите са предвидени два състезателни камиона и съответно ще бъдат излъчени по двама шофьори с най-добър резултат. Така ще се формира група от 18 финалисти. Към тях с автоматично право на класиране според правилата ще се присъедини шампионът Пламен Иванов. От 19-те участници на 27 юни 2019 г. в решаващата надпревара ще бъде определен и шампионът на България.

“Това, че съм световен шампион, не прави задачата ми по-лесна, а даже напротив. Да спечелиш титлата е трудно, но още по-трудно е да я защитиш. Натоварен съм с големи очаквания и ще се боря да ги оправдая.”, сподели Пламен Иванов при днешния старт на квалификациите. “Надявам се в състезанието тази година да се включат още повече участници. Конкуренцията е хубаво нещо, а и българските професионални шофьори имаме какво да покажем. Това състезание помага и за изграждане на престижа на професията ни, за която се изискват много качества.”, допълни още той.

Състезателите ще покажат уменията си в ефективното шофиране зад волана на Renault Trucks T High 2019 с 520 к.с., Евро 6, версия D, подобрена система Optivision, базирана на топографски карти, пакет Fuel Eco, ретардер Voith, предавателно число на диференциала 2.47. Маршрутите на състезанията у нас ще бъдат зададени предварително, а шофирането ще се оценява въз основа на сравнителен анализ на консумацията на гориво и данни за начина на шофиране от Optifuel Infomax.

Optifuel Challenge 2019 e петото издание на състезанието, организирано от Renault Trucks. Тази година в него се очаква да се включат близо 3000 участници от 30 държави.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >