Световните продажби на хибридни Toyota надминаха 10 милиона

Надграждайки основите, които Prius положи преди 20 години, сега Toyota продава 33 различни хибридни модела в над 90 държави по целия свят

1402
2017

Toyota Motor Corporation с гордост обяви общи продажби на хибридни автомобили от 10,05 милиона броя към 31 януари, подминавайки прага от 10 милиона. Освен цифреното постижение, това демонстрира актуалността на технологията, която вече се възприема като стандартна, поради положителния ефект в намаляване на парниковите газове и друг вид замърсители.

Активната позиция на Toyota в борбата за намаляване на ефекта от автомобилите върху природата е приоритет от дълго време. Въз основа на твърдението, че екосъобразните автомобили биха имали значителен позитивен ефект, ако са широко разпространени, Toyota ускори възприемането на хибридните автомобили като масов продукт в цял свят. Toyota представи Coaster Hybrid EV през август 1997 и Prius – първият хибриден автомобил за серийно производство – през декември същата година. Оттогава, хибридните автомобили на Toyota получават изключителна подкрепа от страна на потребителите по света. Последното постижение от 10 милиона автомобила идва само 9 месеца след достигането на 9 милиона общи продажби през април 2016.

С нарастване на проблема от ефекта на парниковите газове в световен мащаб, първото поколение Prius представи решението на Toyota по отношение на ресурсните и екосъобразни ограничения на 21-и век. Екипът, който разработи Prius, бе убеден, че независимо от резултата на техния труд, разработването на хибридни автомобили е от ключово значение за бъдещето. Тяхното мото бе, че ще направят каквото е необходимо, а не каквото е възможно. С тази нагласа те успяха да проектират първия в света хибриден автомобил за масово производство. Prius стана толкова популярен сред потребителите, че се превърна в синоним на „екологично чист автомобил“. Toyota Hybrid System (THS), която бе заложена в първото поколение Prius, еволюира в THS II през 2003, а по-късно бе използвана и в по-широка гама хибридни автомобили на марката. Четвъртото поколение Prius, което бе първият автомобил, изграден на база на платформата TNGA (Toyota New Global Architecture), се превърна и в първия хибрид, който е не само екологичен, но и изключително динамичен и приятен за шофиране.

Toyota представи първия хибриден автомобил преди 20 години, а оттогава обстоятелствата около екологичните автомобили са се променили осезаемо. Нарастващата популярност на Prius доведе до създаване на нов клиентски стандарт за избор, базиран на екологичните му показатели. С нарастващия брой компании, които разработват и пускат на пазара екологични автомобили, се появи изцяло нов сегмент на хибридни автомобили. Още повече, с увеличения избор пред клиента за закупуване на хибридни или автомобили с алтернативни горива, цялата автомобилна индустрия допринася за решението на глобалните проблеми с опазване на околната среда.

Toyota стартира продажбата на хибридни автомобили в България през 2006 година с модела Prius. За изминалите 11 години компанията е продала в страната 1872 хибридни автомобила с марките Toyota и Lexus. През 2016 година българското представителство отбелязва истински бум в хибридните продажби – над 630 автомобила или 2,3 пъти повече в сравнение с 2015 (130% ръст). Освен постоянното разширяване на предлаганите модели с хибридно задвижване, тези резултати се дължат и на уникалната за пазара 10 години удължена грижа за хибридната батерия, която Toyota предлага на своите клиенти.

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин