Световните двигатели на Ford

1001
2023

Бензиновите двигатели на Ford с название EcoBoost са компактни агрегати, които благодарение на иновативния си дизайн предлагат стойност на мощност и въртящ момент, значително по-големи, отколкото при мотори с по-голям работен обем. Това става възможно вследствие на множество технически иновации, но най-вече благодарение на турбокомпресора. При EcoBoost силно сгъстеният въздух в двигателя води до допълнително увеличение на производителността.
Модерните турбокомпресори на Ford, в съчетание с директно впръскване на гориво, осигуряват на бензиновите EcoBoost двигатели впечатляваща динамика и устойчивост при шофиране. В същото време променливото управление на клапаните осигурява допълнителен въртящ момент дори при ниски обороти на двигателя. Накратко, бензиновите агрегати на Ford с технология EcoBoost ви дават точно мощността, от която в момента се нуждаете.

Логично високоефективният еднолитров EcoBoost двигател на Ford е обявяван неведнъж за Международен двигател на годината. През 2019 г. престижната организация IEPOTY определи в категорията под 150 к.с. иновативния трицилиндров двигател за пореден път за победител – с което наградите стават общо единадесет от 2012 г.

Компактният двигател с намалено триене и с мощност до 103 кВт (140 к.с.) осигурява отзивчиво шофиране с достатъчно налична мощност. Повече от една четвърт от всички модели на Ford, продадени през 2018 г., това са над 410 000 броя, са оборудвани с еднолитровия бензинов двигател EcoBoost: от Ford Fiesta до Ford Transit Connect.

Ford наскоро обнови еднолитровия си бензинов двигател EcoBoost, предлаган в моделите Ford Focus и Ford Transit Connect, за да постигне още по-голяма горивна ефективност с технологии като първото в индустрията деактивиране на цилиндрите в трицилиндров двигател. Значителни подобрения по главата на цилиндъра, впръскването на гориво и контрола на емисиите допълват основните технологии на EcoBoost двигателя, включително турбокомпресора, директното впръскване под високо налягане и променливата фаза на разпределение (Ti-VCT). „Откакто бе признат за първи път като победител през 2012 г., това малко бижу издържа изпитанието на времето и повечето други производители все още се налага да го догонват“, споделя Никол Луу от Car South Africa и член на журито на IEPOTY.

За Ford еднолитровият EcoBoost двигател също така формира основата на новите мекохибридни варианти Fiesta и Focus. Меката хибридна технология използва интегриран, задвижван от ремък стартерен генератор (BISG). На мястото на конвенционалния алтернатор BISG дава възможност за рекуперация и съхраняване на енергия, която иначе би била загубена, когато автомобилът се движи по инерция или спира. В случая 48-волтова литиево-йонна батерия с въздушно охлаждане служи за съхранение на енергия.

BISG също така действа като електрически мотор, когато това е необходимо, като използва съхранената енергия, за да осигури допълнителен въртящ момент. Това намалява натоварването на бензиновия двигател и допълнително увеличава горивната ефективност.

Освен това технологичното решение BISG осигурява по-добра реакция, особено при по-ниски обороти на двигателя. Благодарение на системата забавянето при ниски обороти на двигателя е толкова сериозно ограничено, че инженерите на Ford вече могат да използват по-голям турбокомпресор и по този начин да увеличат мощността на еднолитровия EcoBoost двигател до 114 кВт (155 к.с.).

По отношение на безопасността глобално действащият концерн Ford също често поема ролята на пионер. Много идеи, родени в развойния център на компанията в Кьолн, се доработват до серийна зрялост на тестовата писта в Ломел, Белгия. Когато през 60-те години на миналия век броят на жертвите по пътищата в Европа продължаваше да расте, трябваше да се вземат спешни мерки. Благодарение на по-строгите закони, по-бързите спасителни екипи и напредването на медицината трендът бе обърнат, но най-сериозен дял за това имаха значително по-безопасните автомобили.
Триточкови колани, устойчиви на сблъсък каросерии, усилватели на спирачките, ABS, ESP и много детайлни подобрения помогнаха за драстично ограничаване на инцидентите. Ford винаги е бил сред пионерите в областта на безопасността още от самото начало. Заводите на Ford, базирани в Кьолн от 1931 г., започват да инвестират сериозно в изследвания на безопасността още от ранен етап. През 1966 г. американската група отваря свой собствен тестов полигон в Ломел, Белгия, недалеч от холандската и германската граница. Тук, на 320 хектара, постоянно се провеждат тестове на автомобили Ford: 24 часа в денонощието, седем дни в седмицата, 365 дни в годината.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин