Сбогом на задното задвижване: тест на M240i

0307
2024

Coupe-то ще получи актуализация през лятото на 2024 г. На дневен ред са детайлни промени във външния вид, допълнително оборудване и дигитализация. Както и един вариант на задвижване по-малко: M240i със задно задвижване вече няма да се предлага. Все пак задвижването на четирите колела ще изпраща поне по-голямата част от мощността към задната част. Фейслифтът на BMW Серия 2 Coupe ще бъде пуснат на пазара през август 2024 г.

M спортен пакет вече е стандартен

Дори преди фейслифта, Серия 2 имаше спортен външен вид: широки бъбреци с вентилациoнни отвори, спортна броня с остри отвори за вентилация, сериен зъл поглед като стандарт и електрически купол на капака.

С преработката на модела пакетът M Sport вече е стандартен. Ето защо Серия 2 винаги ще има изключително големи вентилационни отвори отпред, по-широки прагове и задна броня с вертикални рефлектори и загатнат дифузьор. Долната част на бронята и праговете вече са в цвета на каросерията – преди фейслифта тези зони бяха черни.

Редовият шестцилиндров двигател остава

M240i все още може да се похвали с редови „шестак”. 374 к.с., максимален въртящ момент от 500 Нм и задвижване на четирите колела осигуряват повече от прилични динамични характеристики, спринт от 4,3 секунди от 0 до 100 км/ч и максимална скорост от 250 км/ч. В момента версията със задно предаване вече не е включена в ценовата листа.

По-слабите версии са с два цилиндъра по-малко. Има три бензинови двигателя със 156, 184 и 245 к.с., плюс дизелов двигател със 190 к.с. и 48-волтова система. Вече не се предлага механична скоростна кутия независимо от двигателя. Вместо това разполагате с отличната осемстепенна автоматична трансмисия Steptronic на ZF.

Тест: редовият „шестак” в M240i е истинска поезия

AUTO BILD управлява M240i като модел преди фейслифта – тук също е използван редовият шестцилиндров двигател. При спокойно шофиране опционалното адаптивно M спортно окачване предлага приятен комфорт и дори в най-спортната позиция е далеч от твърдостта на M3 или M4.

M240i се чувства комфортно по бързи, криволичещи междуградски пътища и винаги дава на водача усещане за безопасност. Автомобилът разполага с повишената здравина срещу усукване. Въпреки че тежи 1765 килограма, дългото 4,54 метра Coupe се усеща като много динамично и с отлична управляемост.

Какво да кажем за добре познатата комбинация двигател/скоростна кутия: редовият „шестак” е истинска поезия. Максималният въртящ момент от 500 Нм е наличен в широк диапазон на оборотомера между 1900 и 5000 оборота и заедно с осемстепенната спортна автоматична трансмисия е перфектно дуо. В режим „Sport Plus“ автоматичният преобразувател на въртящия момент превключва предавките с такава сила, че автомобилът се разтърсва. Тази тяга е придружена от звучен, басов звук от двете трапецовидни ауспухови тръби отзад.

ИЗВОД от Ян Гьотце: Впечатлен съм! По отношение на динамиката на шофиране M240i първото M2. Има повече от достатъчно мощност, страхотно окачване и надеждна автоматична трансмисия.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин