12 от стартиралите 33 автомобила в рали „България” отпаднаха след първия ден на надпреварата. Безспорно най-сериозно разочарование е прекъсването на състезанието за двамата нашенци, претенденти за първото място – Пламен Стайков и Мартин Сурилов, и двамата с Mitsubishi Lancer Evo IX. И докато при шуменеца причина за „изчезването” от класирането още в първия етап беше прекалено амбициозна езда, то кърджалиецът приключи участието заради технически проблем – и то в прехода към шести етап. Така на върха в класирането остава единственият чужденец в ралито – Рашид Ал Кетби с ултрамодерната Skoda Fabia R5 (OAE).
За момента първото място за родния шампионат е у варненеца Йордан Атанасов (Mitsubishi Lancer Evo IX), който обаче е на повече от минута от Ал Кетби. На трета позиция, но в неофициалното общо подреждане заради нехомологирания си автомобил, е Костадин Щерев, който събираше аплодисментите на публиката с огньовете от ауспуха на старото си Subaru Impreza STI. Така към бронза при официалното класиране се е запътил Дилян Станков с Renault Clio, който благодарение на прецизното си каране има 12,4 секунди аванс пред Марко Стойчев с Mitsubishi Lancer Evo IX. Ето защо единствената интрига в челото за момента остава борбата между Стойчев и Станков.
В едномарковия шампионат на Hyundai битката между Григоров и Жеков предвещаваше да бъде много атрактивна – до третия етап разликата между двамата беше под 0,5 сек в полза на Гришата, но катастрофа на Жеков сложи край на интригата. В момента разликата между Григоров и втория в класирането на шампионата за Hyundai – Мирослав Ангелов, е повече от минута. Ето защо вероятно лидерът утре ще залага на сигурното и изчистено каране – в което е доказал, че е специалист.
Горе-долу същото остава и за Ал Кетби, който също има солидна преднина спрямо Атанасов. Варненският ас „взе” последните три етапа, като в два от тях втори беше не чужденецът, а Щерев.