Само с хибриди не става: Toyota разширява гамата си от електромобили

1203
2025

Toyota изпълнява обещанието си да представи серия от нови електрически модели, захранвани с батерии на европейския пазар, засилвайки ролята, която те играят в диверсифицирания технологичен подход на компанията за постигане на въглеродна неутралност в региона до 2035 г.

Тази седмица Toyota разкри най-новите допълнения към своята гама от електрически модели, демонстрирайки как концептуалните автомобили, показани по-рано, са успешно развити в готови за серийно производство.

До края на 2025 г. Toyota ще предлага изцяло нови и усъвършенствани продукти, конкуриращи се в ключовите B-, C- и D-SUV сегменти, които са основни на европейския автомобилен пазар.

Изцяло нов Urban Cruiser

Urban Cruiser е изцяло нов компактен SUV, развитие на Urban SUV Concept, представен през 2023 г. Той се откроява със солидна стилистика, която му придава силно присъствие на пътя. Компактните му външни размери му осигуряват възможност за удобно маневриране в града, но интериорът предлага изобилие от пространството за пътниците с плъзгаща се система за задни седалки. Това осигурява щедро пространство за краката, което е конкурентно на това на по-големи модели. Клиентите разполагат с избор от два варианта за батерията (49 и 61 кВтч бруто), и двата базирани на литиево-желязо фосфатна технология, която осигурява предимства по отношение издръжливост, безопасност и разходи, както и избор на предно предаване или задвижване на всички колела.

Изцяло нов Toyota C-HR+

Изцяло новият Toyota C-HR+ е развитие на концептуалния модел Compact SUV, представен през 2022 г. Това е напълно нов, изцяло електрически SUV от C-сегмента, готов да се конкурира в най-важната част от пазара на електрически автомобили.

Моделът предлага качествата, които осигуриха на Toyota C-HR толкова популярност и се материализираха под формата на един милион продадени броя от представянето му през 2016 г. Новият модел обаче има свое собствено присъствие – докато стилистиката му следва линиите и формите на купе, които отличават Toyota C-HR, каросерията е с уникален “BEV” дизайн, създаващ по-зряло и изтънчено усещане. Вътре пространството за пътниците е на нивото на моделите от по-висок клас и предлага 416 литра багажно пространство.

Технологията на електрическото задвижване е споделена с новия bZ4X, включително възможността за избор от два различни варианта за капацитет на батерията (57,7 и 77 кВтч бруто) и задвижвания с изходна мощност между 167 и 343 к.с. по DIN. Стилът и динамичните качества на вариантите обаче са много различни и предназначени да се харесат на различен тип клиенти. Задвижването на всички колела може да бъде настроено така че да осигурява допълнително сцепление и динамичен контрол върху високата мощност, която е характерна за електрическото задвижване.

2026 г. и след това

Toyota ще продължи да разширява своята BEV гама и да изпълни амбицията си да представи шест нови BEV модела до края на 2026 г. Следвайки примера, даден от новите Urban Cruiser и Toyota C-HR+, те ще възприемат традиционна стратегия за именуване, за да бъдат бързо разпознаваеми от клиентите.

Успоредно с това Toyota ще се стреми да въведе технологията в други типове автомобили. Пример за широтата на амбициите е концептуалният Land Cruiser Se, показан на изложението Japan Mobility Show през 2023 г. Той изследва възможностите BEV задвижването да бъде приложено към най-емблематичния модел в гамата на Toyota.

По-късно в бъдещето Toyota ще представи следващото поколение BEV технологии, включително авангардните батерии, представени през 2023 г. Те включват варианти с по-ниска себестойност, performance и high performance варианти, както и първите твърдотелни батерии на Toyota осигуряващи потенциал да трансформират възможностите на електрическите модели.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин