2022
Вече стана на пет години? На Mazda CX-5 въобще не ѝ личи. Японците го поддържат внимателно във форма
ВСИЧКИ ВОДАЧИ НА CX-5 могат да си отдъхнат: автомобилът ви не е стар, макар и сега от Mazda да го обновяват. Правят го обаче съвсем сдържано! След петгодишно производство дългият 4,60 метра SUV бе подложен на някои подобрения по отношение на детайлите. И ако по време на теста не бяхме се вгледали внимателно, изобщо нямаше да разберем, че има промени. Затова първо се спираме на новите неща: решетката е различна, изглежда по-характерна, логото е триизмерно, матричните LED-фарове (серийни от Sports-Line) сега са с 20, вместо с 12 светлинни елемента, сдържано модифицирани са и задните LED-светлини и броните. Дали всичко това се разпознава веднага? Да, ако старият CX-5 е паркиран до новия и вие седите пред тях. Вътре има още обновления: смартфонът се зарежда индуктивно, до скоростния лост има превключвател за режимите на движение (обикновен, спортен, офроуд), а вместимостта на багажника е 522 литра (с 16 повече от досега). Цветът на нашия тестови автомобил е цирконий пясъчен металик, това е специалният модел Newground със зелено-жълти акценти навсякъде по каросерията, дори и по вентилационните дюзи. При двигателите няма промяна, а сега е моментът да благодарим на Mazda за мощния 2,5-литров бензинов агрегат със 194 к.с. и без турбина, с линейна реакция. Тестваме 2,2-литровия битурбо дизелов мотор в комбинация с превъзходно стегнатата 6-степенна механична скоростна кутия – също толкова директна, колкото в роудстъра MX-5. Автомобилът вози комфортно и по-приятно в сравнение с досега, тъй като има подобрение на здравината и на шумоизолацията. И така CX-5 си остава такъв, какъвсто винаги е бил: уютен SUV за дълъг път, който впечатлява с комфорт и високо качество.
ИЗВОД
Андреас Май
CX-5 си остава скритият коз в класа на SUV-овете от среден клас: много място, добра изработка, комфортен за дълъг път с атмосферен бензинов двигател или с голям дизелов мотор. Липсва единствено хибридна версия.
MAZDA CX-5 SKYACTIV-D 150
4-цил. турбодвигател, отпр. напр. работен обем 2191 cм3 мощност 110 кВт. (150 к.с.) при 4500 об/мин макс. въртящ момент 380 Нм при 1800-2600 об/мин предно задвижване/ 6-степ. механична трансмисия Д/Ш/В 4575/1845/1680 мм обем на багажника 510–1626 л цена: от 68 000 лв. (за Германия)