2022
Новият Mercedes-AMG C 63 S E Performance генерира 680 к.с. и максимален въртящ момент 1020 Нм. Но за ужас на повечето фенове на AMG той е оборудван само с четири цилиндъра. Затова ако смятате, че истинското AMG трябва да разполага с V8-машина, трябва да разгледате внимателно този рядък Mercedes C 43 AMG Т-модел!
В eBay за продажба е обявен 1 от общо 772 произведени Mercedes C 43 AMG T-модел – с потентен V8. Става въпрос за С-класата в поколението W 202, която излезе на пазара през 1993 г. като наследник на легендарния Mercedes 190 (W 201). Първоначално W 202 беше предлаган само като седан, Mercedes лансира комбито с означение S 202 през пролетта на 1996 г. Общо почти 1,85 милиона бройки от 202 са произведени до 2001 г., от които само около 220 000 се падат на комбито, сглобявано в Бремен.













Малко след премиерата на 202 настъпва и тази на AMG-версията му. C 36 (предлаган само като седан) с редови шестцилиндров двигател и мощност 280 к.с. се продава на базова цена 95 450 марки. В края на 1997 г. C 43 заменя C 36. И вместо на „шестак“, той разчита на мощен V8. При C 43 AMG агрегатът M 113 с работен обем от 4266 куб.см генерира 306 к.с. и 410 Нм, което позволява достигането на максимална скорост 250 км/ч (по желание на клиента – и без ограничение на максималната скорост).
Някогашна цена като нов – 114 425 германски марки
Освен това C 43 вече може да бъде поръчан както във версия седан, така и като комби. Стартовата му цена през 1997 г. е 114 425 германски марки и въпреки мощния V8, AMG се радва на скромна визия, която не се натрапва. Заради стандартната линия на оборудване Sport единствено дребни детайли като двете ауспухови тръби и 17-цоловите AMG джанти издават, че тук става въпрос за топизпълнението на С-клас. В интериора Mercedes монтира специални спортни седалки (опционално с двуцветна кожена тапицерия), разграфен до 280 км/ч скоростомер и AMG спортен волан.

На тези, за които 306 к.с. не са били достатъчни, от юли 1998 г. е предоставена възможността да докарат своя C 43 в AMG и да го превърнат в още по-мощния C 55. Тогава работният обем бива увеличен до 5,4 литра. А в комбинация с нов колянов вал, промени по всмукателния тракт и голям брой други модификации, автомобилът развива 347 к.с. и 510 Нм. Като цяло, доста малко бройки C 55 от поколението 202 излизат на бял свят.
С делът на C 43-ките от общо произведените 1,85 милиона Mercedes-и 202 е доста малък. А от комбито C 43 AMG са направени едва 772 екземпляра – и един от тях се продава в eBay. Сребристият Benz e на 209 500 километра, но според настоящия собственик автомобилът е бил шофиран само през лятото, което се потвърждава и от сезонната германска регистрационна табела.
Добро общо състояние (оценка „2-“)
Освен това, според описанието на обявата, AMG-то било с пълна сервизна история и според професионална оценка – в състояние „2-“. На снимките S 202 изглежда сравнително запазен, макар че състоянието му не е напълно оригинално. Капачките на главините не са заводски, а шофьорската седалка е сменена със специална ергономично оптимизирана ортопедична. За съжаление, не се споменава дали оригиналната седалка е налице.

Собственикът не пише също дали има ръжда – а тя е може би най-сериозният проблем за 202. V8-машината обаче разчитала на пълната си мощност – 306 к.с., изпращани към задните колела посредством 5-степенна автоматична скоростна кутия . Освен това някой от предишните собственици явно е отстранил електронното ограничение на скоростта, защото C 43-ката достигала 276 км/ч по GPS.
Обявената цена е 30 000 лева
Притежателят на рядкото комби C 43 с V8 е готов да се раздели с него срещу 15 000 евро (30 000 лева). Бърз преглед на обявите по интернет борсите показва, че предлаганите за продажба C 43 от серията 202 са доста малко. Най-евтините екземпляри струват малко под 10 000 евро (ок. 20 000 лева), но често са на пробег над 300 000 километра. Добре поддържаните машини втора или трета ръка с проследима история стартират от около 14 000 евро (28 000 лева), докато най-добрите C 43 понякога се предлагат и за повече от 20 000 евро (40 000 лева). Но така или иначе, това е малка част от сумата, която трябва да отделите за нов-новеничък Mercedes-AMG C 63 S E Performance – при това без V8.