2024
Добре поддържаните VW Golf 4 R32 отдавна са надхвърлили първоначалната си цена. Този черен екземпляр има пробег от само 13 000 километра и е истински колекционерски артикул!
С VW Golf 4 R32 тогавашният шеф на VW Фердинанд Пийх искаше да направи удивителен модел! Топ моделът по онова време първоначално бе планиран като малка серия от 5000 бройки, но в края на двугодишния период на производство бройката достига около 12 000 Golf 4 R32!
Това се дължи основно на големия интерес към автомобила от страна на клиентите в САЩ. Около 5000 екземпляра са произведени само за пазара в Северна Америка, докато около 7000 броя Golf 4 R32 остават в Германия. Шестцилиндровият Golf вече е търсен колекционерски артикул, като топ екземплярите понякога достигат 80 000 лв. или повече. Предишната базова цена е 64 000 лв.
Отличителните черти на първия R32 – вдъхновен от неговия успех, VW пуска и R32 версия на Golf 5 – включват по-широка каросерия, адаптираните брони с големи вентилационни отвори отпред и ауспухова система Remus с две крайни тръби и клапи за типичния R32- звук, 18-инчови джанти „Aristo“ с много спици и спортно окачване, смъкнато с 20 милиметра.
VR6 произвежда 241 к.с
Акцентът обаче се крие под капака, защото вместо обикновен четирицилиндров двигател, тук работи легендарният VR6 двигател. Характерният шестцилиндров двигател се предлага и в Golf 4 2.8 V6, но само с работен обем 2.8 литра и мощност 204 к.с. Както подсказва името, R32 има работен обем от 3,2 литра. Резултатът е 241 к.с. и 320 Нм максимален въртящ момент. Задвижването е на четирите колела – при това серийно. Що се отнася до трансмисията, клиентите имаха избор между шестстепенна механична скоростна кутия и шестстепенна автоматична DSG, която се доплащаше. R32 спринтира до 100 км/ч за 6,6 секунди (6,4 секунди с DSG) и достига максимална скорост от 247 км/ч – впечатляващи стойности за компактен спортен автомобил през 2002 г.
Всеки, който иска да притежава R32 почти 23 години след представянето му, ще трябва да бръкне дълбоко в джоба си. R32 слиза от конвейера като модел с три или пет врати, въпреки че моделите с пет врати са по-търсени от колекционерите, защото се срещат по-рядко. На пазара за употребявани автомобили цената започва от 30 000 лв. за екземпляр с неясна история и пробег от над 300 000 километра. Сериозните екземпляри започват от около 50 000 лв. – като най-големият проблем е да се намери кола, която не е тунингована. В края на краищата, R32 идва от време, когато много автомобили бяха преработвани с нерядко съмнителни части.
Още по-хубаво е, когато се предлага пощаден от тунинга VW Golf 4 R32, като този от „Autohaus Route66 Apostolos Saratzidis“. Почти невероятно: моделът от 2004 г. има пробег от само 13 747 километра и е от първа ръка. Бързият Golf оставя почти перфектно впечатление на снимките. Без съмнителни тунинг модификации, с оригинални джанти и дъно, което изглежда така, все едно колата не е изминала и 1000 километра.
Само 13 747 километра пробег
Но професионалистите също ще видят подробности в снимките, които могат да ги направят подозрителни. Черният R32 има халогенни фарове – въпреки че топ моделът разполагаше с ксенонови серийно. Обяснението е просто: Golf-ът е американски модел и се различава от германския R32 по някои детайли от оборудването. Шибедахът и тъмният таван са стандартни за автомобилите за северноамериканския пазар, а тамошният Golf също така има различни задни светлини, адаптирано окачване и гореспоменатите халогенни фарове. Произходът обяснява и пробега на километража, който показва 8 542 мили или 13 747 километра.