Новини » Ръководителят на Audi: „Нашето поколение трябва да се погрижи следващите генерации да се справят без фосилни горива“

Ръководителят на Audi: „Нашето поколение трябва да се погрижи следващите генерации да се справят без фосилни горива“

1611
2022

Audi прави съществени стъпки в посока устойчива мобилност – с технически иновации, които се простират дори извън самите автомобили

„Ситуацията по целия свят към момента по ясен начин демонстрира, че икономиката и обществото трябва да се забързат по пътя към освобождаване от фосилните горива. Разширяването на възобновяемите енергийни източници и преминаването към електрическа мобилност са важни стъпки по пътя към общество, което стъпва върху употребата на електричество.“ – този ключов цитат на Маркус Дюсман, председател на УС на AUDI AG, разкрива защо компанията работи толкова усилено в посока устойчиви решения във всички аспекти на дейността си.

„Електромобилите натоварват околната среда в по-голяма степен още преди да излязат на пътя, тъй като тяхното производство изисква повече енергия. Ето защо ние се стремим да намалим СО2 в рамките на целия жизнен цикъл на продукта, например с въглеродно неутрално производство или с използване на „зелена електронергия“ в производството на батерии. Определящо за това колко „зелена“ е електрическата мобилност е наличието на възобновяеми енергийни източници“ – коментира още Дюсман.

Audi пречиства въздуха

През миналия месец хората от Инголщат представиха новата си инсталация, която филтрира въглероден диоксид от въздуха. Тя е плод на съвместна разработка с австрийската компания Krajete GmbH и работи на базата на технологии от типа Direct Air Capturing, при които се прилагат адсорберни материали и иновативни процеси за намаляване на енергийната консумация и разходите. Разположената в близост до Линц, Австрия инсталация използва неорганичен филтърен материал, който може да бъде „натоварен“ с огромен брой молекули и не се влияе от въздействието на влагата. Ето защо предварително изсушаване на въздуха се налага в много редки случаи – а това е гаранция за повишена ефективност. На година съоръжението има капацитет да филтрира по 500 тона СО2, а до края на годината добавянето на втори модул ще увеличи този капацитет двойно.

В пилотен проект с друг свой партньор – доставчика на автомобилната индустрия MANN+HUMMEL, Audi разработва революционен филтър за електромобили, който абсорбира фините прахови частици от въздуха – не само по време на движение, но и докато автомобилът бива зареждан. Филтърът се разполага в предницата на автомобила, до радиатора, на пътя на въздушния поток, и не само абсорбира фините прахови частици от отработените газове на автомобилите с двигатели с вътрешно горене, но и тези, генерирани от спирачната система, при триене на гумите и при износване на пътната настилка. Именно на последните три фактора се падат 85% от общото количество фини прахови частици, генерирани от трафика в градовете. В процеса на проекта ще бъде разработена и възможност за индикация на това колко фин прах вече е абсорбиран от въздуха.

Работата на филтъра в автомобила наподобява тази на стационарните инсталации за пречистване и неговото ключово предимство е, че абсорбира не само емисиите на превозното средство, в което е монтиран, но и на други – при това непосредствено до източника им. Самата система функционира подобно на прахосмукачка, а филтърът ще трябва да бъде сменян в рамките на регулярното обслужване на автомобила. Самият филтър е направен от 15% рециклирани материали, а техният дял в цялата система, наречена Audi Urban Purifier, е 60%.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин