2021
Понякога хората от TÜV забелязват ръжда още на втория технически преглед в живота на автомобила. Разбира се, тогава все още става въпрос за козметична корозия – и това няма как да стане причина за провал на прегледа. Процесът на оксидация обаче продължава и се разпространява – и когато нещата станат сериозни, биват засегнати части, релевантни за сигурността.
Наистина, огнищата на корозия могат да бъдат „лекувани”, но процесът е сложен и скъп. Ето защо ние препоръчваме да направите предварително внимателна консервация. Преди всичко модели, за които е известно, че са предразположени към корозия, проблематичните зони следва да бъдат обработени. Препаратите за третиране на кухините и консервация не са евтини, но определено са добра инвестиция за хора, които шофират много през зимата.
КАПАК НА ДВИГАТЕЛЯ
Типично а служебни автомобили: те минават много километри на магистрала, където предницата е „бомбардирана” от малки камъчета, изхвърляни от колата отпред. Проблемът: когато лакът е обелен максимално, започва корозия. Ръждата започва под слоя боя. Решението: ръждата се премахва, увреденото място се „запечатва” с малко лак. След най-силните удари от камъчета може да се наложи капакът да бъде шлайфан, след което бодисан цялостно или частично.
СПИРАЧКИ
Апарат, барабани, дискове и тръбопроводи постоянно са атакувани от вода и са застрашени от ръжда. Особено застрашени са автомобили, карани малко или такива, които изобщо не се движат. Проблемът: при напреднала корозия на германското ГТП изобщо не си поплюяват – защото удълженият спирачен път създава опасности. Решението: по дисковете много бързо се образува повърхностна ръжда – но тя не е проблем, тъй като изчезва след първите 2-3 спирания. Силно корозирали компоненти от спирачната система обаче трябва да бъдат ремонтирани от специалист.
ДЪНО НА АВТОМОБИЛА
Модерните автомобили би трябвало заводски да получат ефективна защита от удари на камъчета и „задиране“. Еластично покритие, запазващо качествата си в дълъг период, по правилно гарантира, че долната част няма да ръждясва. Проблемът: при лоша конструкция „корите” отдолу създават предпоставки за невидими огнища на корозия. Решението: трудно, тъй като в много случаи се налага комплициран демонтаж на части като например пружини. При професионална обработка се консервира напълно изчистен метал, който бива „запечатан” с препарата на PVC-основа.
Продължете на следващата страница