Розберг и Хамилтън отново застават на старта в офроуд на ток


24
ное.
2020

Откакто Нико Розберг се присъедини към Extreme E – атрактивна надпревара, в която електрически офроуд машини се състезават в едни от най-отдалечените части на света, всички се чудят дали това е продължение на известното съперничество между него и Люис Хамилтън. Известните пилоти са сформирали свои собствени отбори, Rosberg Xtreme Racing и Hamilton X44, които ще се изправят пред разнообразни предизвикателства в битката за първото място в тази престижна надпревара.

Известно е, че между двамата съществува съперничество и състезателен хъс още от Формула 1 – от периода, когато пилотираха за Mercedes от 2013 до 2016 година. Като съотборници Хамилтън и Розберг спечелиха 54 от 78 състезания за четири сезона. Британският пилот постигна 32 победи, качи се на почетната стълбичка 55 пъти, като в 42 от тях дори бе пред Розберг, който спечели 22 победи, 50 пъти финишира в тройката и 36 пъти бе пред Хамилтън в класирането. През този период Хамилтън спечели титлата на световен шампион във Формула 1 два пъти, а Розберг – веднъж.

Според Люис Хамилтън обаче Extreme E е много повече от състезание.

„Най-впечатляващото нещо при това състезание не е самата надпревара, а посланието, което носи цялата история. Всеки от нас има силата да направи разлика и за мен е от голямо значение, че мога да използвам любовта си към автомобилизма и любовта си към планетата, за да оказвам положително въздействие. Амбициите и задълженията ми към Mercedes във Формула 1 не ми позволяват аз самият да шофирам през тези магически пейзажи, но ще участвам като част от отбора и ще им помагам със съвети. Вълнувам се, че ще изпълнявам различна роля в тази нова серия от състезания, която се опитва да постигне една визия за устойчив и равноправен свят“, заяви Люис Хамилтън.

Откакто се оттегли от Формула 1, Нико Розберг се превърна в един от инвеститорите в състезанията с електрически автомобили, или Формула E, и оттогава е силно ангажиран с екологични и устойчиви технологии.

„Extreme E е невероятна възможност да насърчим хората да бъдат активни в борбата срещу климатичните промени, които са една от най-големите заплахи пред нашата планета днес. Откакто се оттеглих от F1, посветих кариерата си на устойчивите технологии, затова за мен е много удовлетворяващо да мога да съчетая това, в което вярвам, със страстта ми към автомобилните състезания“, заяви Розберг.

ОТБОРИ

Освен Хамилтън (X44) и Розберг (Rosberg Xtreme Racing) в този шампионат се включиха Матиас Екстрьом и Томас Биермайер (ABT), Рупърт Свендсен-Кук и Джак Кларк (Veloce Racing), Зак Браун и Кейти Мънингс (Andretti United), Чип Ганаси и Майк Хил (Chip Ganassi Racing), Ади Сурджанто (Team TECHEETAH), Мигел Валдекабрес и Джоан Орус (QEV), Улрих Фриц (HWA).

ДОБРЕ ДОШЛИ: ODYSSEY 21

Както отборите на Хамилтън и Розберг, така и останалите отбори ще имат възможността да управляват напълно нов модел електрически офроудър, проектиран специално за този шампионат. При 440 см дължина, 230 см ширина и 186 см височина този състезателен автомобил за Extreme E не изглежда много по-различен от традиционен SUV. Междуосие от 300 см също звучи напълно нормално. Приликите обаче приключват, когато става въпрос за максималната мощност на ODYSSEY 21 от 544 к.с., която го прави наистина потентен – особено когато стойността, показвана на кантара, е едва 1650 килограма. В този контекст внушителните стойностти за ускорението не са изненада: задвижван от двата си електрически мотора, този състезателен автомобил за Extreme E ускорява от 0 до 100 км/ч само за 4,5 секунди. Освен това този мега SUV може да се справя лесно с 55-градусови наклони.

Има още нещо специално нещо при това необичайно превозно средство: гумите Continental, създадени специално за случая. Първата стъпка при разработването им бе проучване на ограниченията на скоростта и характеристиките на еластичност на няколко доказани високоскоростни продукта. Това доведе до избора на Continental CrossContact LX като референтна точка за бъдещите разработки. Крайният продукт е една от най-твърдите гуми, които се произвеждат: CrossContact Extreme E. Гумите са с диаметър 37 инча, ширина 12,5 инча и са за 17-инчови джанти. Шарката на протектора е оптимизирана за отлично поведение при всички видове терен и разполага с идеалната комбинация от ребра за сцепление и джобове, за да осигурява максимално сцепление на всеки терен. Блоковете на протектора са подсилени с допълнителни елементи под повърхността и предпазители срещу камъни за изтласкване на чакъл и по-големи камъни, които се заклещват в протектора.

СПИРАЩИ ДЪХА ДЕСТИНАЦИИ

Сезонът започва в оазиса Ал-Ула в Саудитска Арабия (20-21 март), след това преминава към приказното розово езеро Ретба в средата на Сенегал (29-30 май), последвано от Кангерлусуак (Големия фиорд) в Гренландия (28-29 август). Пара в Бразилия (23-24 октомври) е следващата спирка в тази надпревара, а големият финал е запазен за върха на южноамериканския континент – Патагонската равнина в Аржентина (11 и 12 декември).

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин