Роботът Руди дава коледна смяна при -40°C, за да осигуряви качество и лукс за клиентите на JLR

1912
2024

Помислете за робота Руди, доверения автоматизиран колега на JLR, който работи усилено тази Коледа при температури от -40°C, за да тества издръжливостта и качеството на вратите на автомобилите на JLR.

Разположен в Инженерния център на JLR в Гайдън, специалната камера на стойност 2,1 милиона британски лири, в която работи Руди, е само една от виртуалните и физически тестови среди, посветени на създаването на следващото поколение безопасни, надеждни и луксозни автомобили от марките Range Rover, Defender, Discovery и Jaguar.

Руди отваря и затваря вратата на тестов автомобил 84 000 пъти за 12 седмици при екстремни температури, симулирайки целия живот на употреба на една кола. През празничния период Руди ще отвори вратата на Range Rover над 14 000 пъти.

Пълният 12-седмичен тестови цикъл се равнява на човек, който вдига тежести във фитнеса в продължение на един час три пъти седмично за повече от 17 години. Руди издържа на температури до -40°C, които са сходни с условията на Северния полюс, както и на жега от 82°C, съпоставима с дневните температури в Долината на смъртта в Калифорния.

Руди отговаря за тестването на отварянето и затварянето на вратите на автомобила, като анализира звука и вибрациите при затваряне, подравняването на панелите и здравината на пантите и заключващите механизми. По време на тестовете Руди „общува“ с автомобила, за да гарантира, че основни функции като прибирането на дръжките на вратите работят дори при най-суровите температури.

Томас Мюлер, Изпълнителен директор Инженеринг на продукти JLR, сподели:

„Качеството във всеки аспект от преживяването на клиента е топ приоритет за JLR. Руди е само един от важните роботи, представляващи нашата строга програма за тестване на компонентите на автомобилите, която е посветена на оценката на частите в най-екстремни условия, симулиращи цял живот на употреба. Това помага да се гарантира тяхната издръжливост и дава на нашите клиенти качеството, което те очакват от съвременна луксозна марка.“

Томас Лав, Мениджър тестване на компоненти и системи JLR, добави:

„Вратата е първият елемент от автомобила, с който клиентът влиза в контакт, така че е жизненоважно да сме сигурни, че този опит отразява нашите стандарти за съвременен лукс. От начина, по който дръжката на вратата се разгъва при студени и горещи температури, до звука при затварянето на вратата – жизненоважно е всеки елемент от вратите на нашите автомобили да остане изискан и надежден през целия живот на употреба.“

Инвестицията на JLR във виртуално тестване е част от по-широката стратегия „Reimagine“ на производителя на луксозни автомобили на стойност 18 милиарда британски лири, като базата в Гайдън е дом на редица тестови съоръжения, включително автомобилни симулатори, камери за студен климат, батерийни съоръжения, полу-анехоична камера и други. Главният офис на JLR в Гайдън разполага и с 52 километра асфалтови тестови трасета, офроуд маршрути, „легнали полицаи“ и шахти, което позволява на инженерите да подлагат всеки JLR автомобил на множество физически тестове, имитиращи реални условия.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин