Римейк на BMW Серия 8 (Е31) с V10-двигател

2908
2024

От дълги години BMW Серия 8 Е31 има статус на култов автомобил. А сега калифорнийска тунинг компания е поставила много специален двигател на атрактивното купе

Класическите спортни автомобили, които са започнали нов живот с модерни технологии, напоследък се радват на все по-голяма популярност. Така наречените „restomod-ове“ се срещат все по-често, а един от най-атрактивните нови представители в тази категория – BMW 858 CSL, беше представен от калифорнийската тунинг компания Reyn Speed ​​​​Shop в рамките на Конкурса за елегантност в Пебъл Бийч.

Проектът е базирана на BMW Серия 8 Купе от поколението E31 – истинска легенда за магистралите. Луксозното купе от 90-те години на миналия век е с подсилено окачване, но има изцяло нова карбонова каросерия. Дизайнът „цитира“ класическите линии на Серия 8 Coupé, но изглежда значително по-екстремно благодарение на „раздутите“ калници.

Предната броня напомня на M3 CSL E46

Праговете също са по-изваяни, докато задната броня е загладена. Дизайнерът Джон Сибал е интегрирал малък спойлер в капака на багажника – дали това не е намек за „патешката опашка“ на Porsche 911 Carrera RS?

Задните светлини вече не са червени, а отдолу се подават четирите тръби на изпускателната система.

Предницата на автомобила е променена в сравнение с тази на оригинала, не е толкова заострена, но е по-широка. В центъра на бронята има голям въздухозаборник, а отстрани – два по-малки, което донякъде напомня на M3 CSL E46. Някогашните изскачащи фарове са отстъпили място на въздухозаборници, а светлините са разположени по-ниско до двойната бъбрековидна радиаторна решетка.

Сърцето на проекта обаче е новият двигател. Вместо на някой от серийните 6-, 8- или 12-цилиндрови мотори за Серия 8, калифорнийците са заложили на съвсем различен агрегат: V10 от BMW M5 E60/61 или M6 задвижва BMW 858 CSL.

V10 генерира 507 к.с

Моторът с обозначението S85B50 е 5-литров, с по четири клапана на цилиндър, десет отделни дроселови клапи и „двоен“ VANOS (за всмукателните и изпускателните клапани) – и в стандартната си версия генерира 507 к.с. и максимален въртящ момент 520 Нм. Не е ясно дали рестомодът разчита на същите показатели или на леко модифицирана машина под предния капак.

Там, където при серийната „осмица“ имаше изскачащи фарове, при рестомода има въздухозаборници.

Двигателят „издиша“ през нова изпускателна система, чиито двойки ауспухови тръби са идеално интегрирани от двете страни на задната престилка, което гарантира дълбок и сонорен звук. За предаването на мощността към колелата се грижи ръчна скоростна кутия, спирачната система е Brembo, а джантите са направени по поръчка.

Все още няма конкретна информация дали Reyn Speed ​​​​Shop ще продава BMW 858 CSL или дори ще започне го произвежда в малки серии. Засега автомобилът остава страстен проект за собственика на компанията – и определено може да се счита за успешен.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин