Ретро „бегачка“: продава се Skoda 100 на 33 хил. км


28
ян.
2022

Skoda и спорт – тази комбинация е доста по-стара от Octavia RS. Имаше времена, когато в Млада Болеслав правеха пъргави седани с разположени отзад двигатели. След определени модификации те се „пускаха“ на пистови и рали надпревари в целия соцлагер. Един от най-често „наточваните“ за състезания модели преди 1989 беше Skoda 100 – или съкратено S100, произвеждан от 1969 до 1977 г. В момента именно такава „бегачка“ е обявена за продажба в eBay. Колата е напълно реновирана и на снимките изглежда почти като нова, а в Германия вече е получила и регистрация като олдтаймер. Обявената цена е 8990 евро (ок. 18 000 лева).

Продавачът е доста лаконичен в описанието на колата. Съгласно него машината е S100 в червен цвят, с кожени седалки и пробег 33 600 километра, без удари. А явно не е била обект на непрофесионален тунинг – нещо повече, направена е качествена цялостна реставрация през 2018 г., включваща и нова боя.

Според информацията, тази Skoda 100 е била реставрирана основно през 2018 г.

Четирицилиндровият двигател, разположен отзад, е с работен обем от 1100 куб. сантиметра и генерира 60 к.с. Skoda-та има и спортна изпускателна система, магнезиеви джанти Leutert, спортни седалки и оригинален спортен волан.

Всъщност снимките към обявата казват повече от текста в нея. Те разкриват автомобил на пръв поглед в топсъстояние без видими следи от износване. Реставрацията очевидно е напълно цялостна – във всичко при този автомобил, от ламарините до кабелите на запалителна система, си личи, че е вложена много любов. Червеното стои идеално на „чеха“, а боята блести на слънце. Под предния багажник и под задния капак всичко сияе.

Първото впечатление е добро. Дори багажникът изглежда безупречно.

За какво трябва да се внимава преди покуката

Всеки, който се интересува от тази Skoda, трябва да е наясно, че седаните Skoda заден двигател от въпросната епоха имат сериозни проблеми с ръждата. Те се дължи както на лошото качество на използваната в производството ламарина, така и на калпавата защита от корозия. В интерес на истината, надали „кафявата чума“ би била проблем точно за тази S100. Но умният купувач не би разчитал на случайността и не би сключил сделка без обстоен оглед.

Автомобилите със заден двигател имат специален характер по отношение на пътното поведение. Ценителите на S100 и шофьорите на VW „костенурка“ знаят добре това – тъй като карането на машина с мотор отзад няма нищо общо с това на нова Octavia. Всеки, който е хлътнал по предлаганата Skoda заради култовия й статус, трябва да се запознае с модела, преди да я купи. Който знае как да кара колата, ще умре от кеф при смяната на динамичния център на тежестта. Но който няма необходимите умения зад волана, може да се запознае ненадейно с банкета. А мястото на тази класическа Skoda не е там.

Интериорът на Skoda-та „грее“ – като разполага дори със спортни седалки и оригинален спортен волан.

Още по темата