2024
Какво написа AUTO BILD България преди 20 години
Според Seat семейните автомобили на бъдещето ще изглеждат като футуристичната Altea в предната и ще имат ясно изразена чупка в задната част на каросерията.
Автомобилните вкусове на съвременната клиентела се менят непрекъснато и създават сериозни проблеми на дизайнерите, които трябва или (случайно) да сътворят някаква нова стилистична насока за развитие или (по-малко случайно) да копират нещо познато. Съдейки по последните модели на компанията, дизайнерите на Seat се числят и към двете категории…
През миналата есен Altea смело декларира качествения скок в дизайнерската линия на испанската „дъщеря“ на VW с футуристично закръглените си форми, които сякаш олицетворяват концентрираната мощ на новото дизайнерско начало, родено под ръководството на Валтер де Силва. Противно на това експресивно внушение, новият Toledo изглежда се опитва да внесе известна сдържаност и връщайки времето назад, да заинтригува по-консервативно настроените потенциални клиенти. Главният акцент в оформлението на новия модел е стъпаловидната задна част, за която в официалната пресинформация се твърди, че… „дава нова дефиниция на привлекателния седан от среден кла! със спортноелегантен характер“.
Оформлението на задницата напомня за стила на Renault
Доста засукано обяснение… Във всички случаи поне толкова, колкото „добавката“ в задната част, удължаваща каросерията на Altea с 18 см и приличаща изумително на колежката си от Renault Vel Satis. От тази гледна точка в никакъв случай не може да се твърди, че Toledo не изглежда оригинално. Напротив – задният капак е така талантливо усукан и извит, че позволява зад причудливите извивки да се оформи багажник, който със своите 500 л побира точно толкова, колкото този на по-късата с два сантиметра предишна версия на Toledo и е с 91 л по-голям от багажното пространство на Altea.
Toledo е наследил от Altea и хитроумните възможности за гъвкави промени в задната част. Така например асиметрично разделените задни седалки се сгъват до пълно потъване в пода само с няколко движения и без нужда от демонтаж на опорите за глава.
По-лесен начин от този едва ли може да бъде измислен… Единственото недомислие е в разположената отляво по-широка част от задната седалка – в държави с дясно движение пътникът отзад със сигурност би предпочел тя да е отдясно, за да не му се налага да се качва и слиза от страната на платното.
Подобно на Altea, и Toledo е базиран на техническата платформа на VW Golf V, отличаваща се с предното си предаване. Изборът от двигатели при новия модел включва два бензинови (75 кВт/ 102 к. с. и 110 кВт/150 к. с.)и два дизелови (77 кВт/105 к. с. и 103 кВт/140 к. с.) агрегата, като двата „по-слаби“ мотора са съчетани серийно с петстепенни предавателни кутии, а двата „по-силни“ – с шестстепенни механични трансмисии. По желание мощният бензинов двигател се предлага и с шестстепенна автоматична предавателна кутия с функция за ръчно превключване Tiptronic, а дизелът може да бъде оборудван дори и със спортното шестстепенно чудо DSG.
Имайки предвид, че всички съществени технически компоненти и детайли на новия испанец пристигат от складовете във Волфсбург, рискът Toledo да предизвика неприятни изненади по отношение на поведението на пътя клони към нула. Всички версии на модела разполагат серийно с електронната стабилизираща програма ESP и гарантират стабилност и липса на отрицателни емоции дори в граничните режими, възникващи при амбициозен стил на шофиране.
Нормално е при актуалните цени на горивата интересът да се насочи преди всичко към дизеловите версии, които обаче ще бъдат оборудвани с филтри за твърди частици едва през идната година. Според официалното изявление на Seat забавянето се дължи на общата политика на концерна по този въпрос.
При сегашните цени на горивата дизелът е най-правилният избор
Жалко, защото версията с дизелов двигател и мощност 140 к. с. доставя невероятно удоволствие не само заради сравнително ниския разход на гориво, но преди всичко благодарение на динамиката, основаваща се на високия въртящ момент. В сравнение с него бензиновите алтернативи в Toledo напомнят на нервни състезателни коне, нуждаещи се непрекъснато от пришпорване и високи обороти, които на свой ред намират логичното си следствие в показателите за разхода на гориво.
Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.
Свали приложението EKO Smile!