Ретроспекция: Seat Altea – съвършени форми?

0711
2024

Какво написа AUTO BILD България преди 20 години

Според Seat семейните автомобили на бъдещето ще изглеждат като футуристичната Altea в предната и ще имат ясно изразена чупка в задната част на каросерията.

Автомобилните вкусо­ве на съвременната клиен­тела се менят непрекъсна­то и създават сериозни проблеми на дизайнерите, които трябва или (случай­но) да сътворят някаква нова стилистична насока за развитие или (по-малко случайно) да копират нещо познато. Съдейки по по­следните модели на компа­нията, дизайнерите на Seat се числят и към двете ка­тегории…

През миналата есен Altea смело декларира ка­чествения скок в дизайнер­ската линия на испанската „дъщеря“ на VW с футуристично закръглените си форми, които сякаш олице­творяват концентрираната мощ на новото дизайнерско начало, родено под ръководството на Валтер де Силва. Противно на това експресивно внушение, но­вият Toledo изглежда се опитва да внесе известна сдържаност и връщайки времето назад, да заинтри­гува по-консервативно на­строените потенциални клиенти. Главният акцент в оформлението на новия модел е стъпаловидната задна част, за която в офи­циалната пресинформация се твърди, че… „дава нова дефиниция на привлекател­ния седан от среден кла! със спортноелегантен ха­рактер“.

Оформлението на задницата напомня за стила на Renault

Доста засукано обяс­нение… Във всички случаи поне толкова, колкото „до­бавката“ в задната част, удължаваща каросерията на Altea с 18 см и прили­чаща изумително на колежката си от Renault Vel Satis. От тази гледна точка в никакъв случай не може да се твърди, че Toledo не изглежда оригинално. На­против – задният капак е така талантливо усукан и извит, че позволява зад причудливите извивки да се оформи багажник, кой­то със своите 500 л поби­ра точно толкова, колкото този на по-късата с два сантиметра предишна вер­сия на Toledo и е с 91 л по-голям от багажното прост­ранство на Altea.

Toledo е наследил от Altea и хитроумните възможности за гъвкави промени в задната част. Така например асиметрично разделените задни седалки се сгъват до пълно потъване в пода само с няколко движения и без нужда от демонтаж на опорите за глава.

По-лесен начин от този едва ли може да бъде измислен… Единственото недомислие е в разположената отляво по-широка част от задната седалка – в държави с дясно движение пътникът отзад със сигурност би предпочел тя да е отдясно, за да не му се налага да се качва и слиза от страната на платното.

Подобно на Altea, и Toledo е базиран на техническата платформа на VW Golf V, отличаваща се с предното си предаване. Изборът от двигатели при новия модел включва два бензинови (75 кВт/ 102 к. с. и 110 кВт/150 к. с.)и два дизелови (77 кВт/105 к. с. и 103 кВт/140 к. с.) агрегата, като двата „по-слаби“ мотора са съчетани серийно с петстепенни предавателни кутии, а двата „по-силни“ – с шестстепенни механични трансмисии. По желание мощният бензинов двигател се предлага и с шестстепенна автоматична предавателна кутия с функция за ръчно превключване Tiptronic, а дизелът може да бъде оборудван дори и със спортното шестстепенно чудо DSG.

Имайки предвид, че всички съществени технически компоненти и детайли на новия испанец пристигат от складовете във Волфсбург, рискът Toledo да предизвика неприятни изненади по отношение на поведението на пътя клони към нула. Всички версии на модела разполагат серийно с електронната стабилизираща програма ESP и гарантират стабилност и липса на отрицателни емоции дори в граничните режими, възникващи при амбициозен стил на шофиране.

Нормално е при актуалните цени на горивата интересът да се насочи преди всичко към дизеловите версии, които обаче ще бъдат оборудвани с филтри за твърди частици едва през идната година. Според официалното изявление на Seat забавянето се дължи на общата политика на концерна по този въпрос.

При сегашните цени на горивата дизелът е най-правилният избор

Жалко, защото вер­сията с дизелов двига­тел и мощност 140 к. с. доставя невероятно удоволствие не само за­ради сравнително нис­кия разход на гориво, но преди всичко благо­дарение на динамиката, основаваща се на висо­кия въртящ момент. В сравнение с него бензи­новите алтернативи в Toledo напомнят на нервни състезателни коне, нуждаещи се не­прекъснато от пришпорване и високи обо­роти, които на свой ред намират логичното си следствие в показатели­те за разхода на гориво.

Приложение ЕКО

Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.

Свали приложението EKO Smile!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин