Ретроспекция: Dacia Logan – нов автомобил за 5000 евро!

1607
2024

Какво написа AUTO BILD България преди 20 години

Юли 2004

Нов автомобил за 5000 евро!

Renault представи в Париж дългоочакваното ценово чудо на Dacia. Автомобилът ще носи името Logan и наистина ще струва 5000 евро.

На пазара има много автомобили с цена от 5000 евро – само че на пазара за употребявани автомобили. Досега никой производител не бе успял да пробие дъно­то на ценовите равнища и да предложи нов автомобил на „невъзможната“ цена от 5000 евро. До момента, в който Renault и тяхната румънска „дъщеря“ Dacia не по­стигнаха невъзможното…

От септември новият Logan ще за­почне да се продава на румънския пазар, след което ще последват пазарите в Из­точна Европа, Русия, Мароко, Колумбия, Иран и Китай. Ако след изреждането на тези повече или по-малко далечни от за­падноевропейското благополучие страни сте решили, че качествата на новия авто­мобил едва ли са много по-високи от це­ната му, трябва да ви опровергаем с из­казването лично на шефа на Renault Луи Швайцер. При представянето на модела в Париж в началото на юни спомена, че „не е изключено на определен етап Logan да бъде предлаган и на пазарите в стра­ните от Западна Европа.“

Няма съмнение, че главният „коз“ на Logan е именно цената му, но истинската й значимост изпъква едва когато разме­рите на новия модел на Dacia (дължина/ широчина/височина – 4,25/1,74/1,53 ме­тра) бъдат сравнени с тези на основните му далекоизточни ценови конкуренти. Френско-румънската копродукция съвсем не е малък автомобил и макар че в серий­ното оборудване на Logan липсват ABS, сервоуправление, ESP и въздушна възглавница за пътника до водача, ком­плектацията му включва триточкови пред­пазни колани и облегалки за глава на всич­ки седалки. Желаещите да повишат ниво­то на безопасността ще трябва да бръкнат по-дълбоко в джобовете си – това доста помрачава блясъка на ценовата сензация, но и след добавянето на препоръчителни­те „екстри“, Logan си остава много изгод­на покупка.

Ниското ценово равнище е било ре­ализирано благодарение на два основни фактора – средната брутна заплата на румънските работници, която не надви­шава 180 евро месечно и използването на части и компоненти от „майката“ Renault.

Logan е базиран на техническата платфор­ма на малкото Renault Modus, чиято по­ява на пазара се очаква през тази есен, предният мост води началото си от Clio, скоростния лост от старото поколение на Espace, а самата механична предавателна кутия се използва и в актуалния Megane.

Сглобеният по този начин „пъзел“ се задвижва от бензиновите двигатели с мощност 75 и 90 к. с. на Clio – наистина модерни агрегати, изпълняващи еконормата Euro 4. По-късно към гамата от дви­гатели ще бъдат добавени дизелов агре­гат и мотор, способен да работи с приро­ден газ, а броят на вариантите на каросе­рията ще нарасне на три с въвеждането на комби-версията и лекотоварната моди­фикация.

За разлика от двигателите, интери­орът не може да се похвали с последните писъци на модернизма – горната част на арматурното табло представлява цялост­на пластмасова отливка, а сивите тапице­рии, семплите превключватели и доста грубичките форми на дръжките на врати­те са нагледна демонстрация на суровите реалности в ниския ценови клас.

В интерес на справедливостта оба­че, качествата на този автомобил трябва да се оценяват през очите на потенциал­ната клиентела, в която се прицелват Renault – за хората от „нашата черга“ Logan наистина има шансове да се превърне в това, което е била „костенур­ката“ за германците през 50-те години, а повечето от бъдещите клиенти на новата Dacia в Китай или Колумбия в момента ходят пеша или в най-добрия случай се придвижват с велосипеди…

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин