Ретроспекция: смяна на курса при Opel Vectra

1609
2024

Нова базова версия и електронен контрол на окачването за новата моделна година. Opel сигурно и с ускорени темпове из­лиза от кризата – представянето на но­вата Astra с право може да се окаче­стви като успех, спомагащ за бързо и ефикасно възстановяване на имиджа на компанията от Рюселсхайм. В Opel обаче очевидно считат, че Vectra не дава необходимия принос в този озд­равителен процес и са набелязали няколко мерки, с които да направят модела си от среден клас по-привле­кателен за клиентите през следваща­та година.

Най-важната от тях безспорно е разши­ряването на гамата на модела с нова базова версия. Моделът с 1,6-литров четирицилиндров бензинов двигател и мощност 100 к.с., познат добре от Zafira и Meriva ще се постарае да отговори на ценовите атаки на конкуренцията, пред­лагайки пълноценен автомобил в сред­ния клас на изгодна цена.

Втората мярка е свързана с разширява­нето на оборудването на Vectra със сис­темата за електронен контрол на окач­ването IDS plus, която през 2005 г. ще стане част от серийната комплектация на версиите с шестцилиндрови двигате­ли и ще се предлага по желание при автомобилите с бензинов 2.0 turbo и ди­зелов 1.9 CDTi.

Електронно контролираното окачване ще трябва да разреши вечната дилема между комфорт на возене и стабилност на пътя, предлагайки и двете – прият­на мекота като базова настройка и спортна стегнатост, която се активира само с натискане на един бутон на ар­матурното табло. Промяната в настрой­ката на окачването обаче далеч не е всичко, защото изборът на спортния режим води и до по-бързи реакции на мотора на командите на педала за газ­та, както и до по-директна работа на кормилната уредба, a Vectra се превръ­ща в забележителен с активното си поведение на пътя автомобил. Особе­но важни са и предимствата, които но­вата система предлага по отношение на безопасността – благодарение на адап­тивното поведение на елементите на окачването спрямо състоянието на пътната настилка и маниера на шофи­ране, спирачният път се съкращава с 5 % в сравнение с този на Vectra с кон­венционална ходова част, а в съчетание с IDS plus стабилизиращата програ­ма ESP се задейства по-късно и се намесва по-прецизно.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин