2024
Нова базова версия и електронен контрол на окачването за новата моделна година. Opel сигурно и с ускорени темпове излиза от кризата – представянето на новата Astra с право може да се окачестви като успех, спомагащ за бързо и ефикасно възстановяване на имиджа на компанията от Рюселсхайм. В Opel обаче очевидно считат, че Vectra не дава необходимия принос в този оздравителен процес и са набелязали няколко мерки, с които да направят модела си от среден клас по-привлекателен за клиентите през следващата година.

Най-важната от тях безспорно е разширяването на гамата на модела с нова базова версия. Моделът с 1,6-литров четирицилиндров бензинов двигател и мощност 100 к.с., познат добре от Zafira и Meriva ще се постарае да отговори на ценовите атаки на конкуренцията, предлагайки пълноценен автомобил в средния клас на изгодна цена.

Втората мярка е свързана с разширяването на оборудването на Vectra със системата за електронен контрол на окачването IDS plus, която през 2005 г. ще стане част от серийната комплектация на версиите с шестцилиндрови двигатели и ще се предлага по желание при автомобилите с бензинов 2.0 turbo и дизелов 1.9 CDTi.

Електронно контролираното окачване ще трябва да разреши вечната дилема между комфорт на возене и стабилност на пътя, предлагайки и двете – приятна мекота като базова настройка и спортна стегнатост, която се активира само с натискане на един бутон на арматурното табло. Промяната в настройката на окачването обаче далеч не е всичко, защото изборът на спортния режим води и до по-бързи реакции на мотора на командите на педала за газта, както и до по-директна работа на кормилната уредба, a Vectra се превръща в забележителен с активното си поведение на пътя автомобил. Особено важни са и предимствата, които новата система предлага по отношение на безопасността – благодарение на адаптивното поведение на елементите на окачването спрямо състоянието на пътната настилка и маниера на шофиране, спирачният път се съкращава с 5 % в сравнение с този на Vectra с конвенционална ходова част, а в съчетание с IDS plus стабилизиращата програма ESP се задейства по-късно и се намесва по-прецизно.