2024
Още по-впечатляваща външност и по-луксозен интериор за модела 147 след четири години на производство. Шекспировият Ромео се е нуждаел от доста малко, за да впечатли своята Жулиета – една китара, един балкон и малко сладки обещания… Съвременните Жулиети са далеч по- трудни за превземане крепости, за чието прелъстяване са необходими аргументи като силен характер, изискан вкус и горещ темперамент.
В това отношение днешният Ромео би могъл да получи твърде ефикасна помощ от модернизираната версия на модела 147 на Alfa Romeo. Италианците са успели да добавят още повече емоция в расовата външност на първоначалния вариант, извършвайки значими промени преди всичко в оформлението на предната част – по-голяма и по- ниско разположена решетка, по-из- разителни форми на предния капак и нова, по-динамична форма на светлините.
Промените в задната част са по-скромни, но не по-малко ефикасни. Освен добавената в долния ръб на капака хромирана лайстна и леко загатнатата триъгълна форма на задните светлини, създателите на новия автомобил са успели да увеличат багажното пространство с 12 литра само с помощта на една допълнителна чупка в капака… Впечатлението за динамика се подчертава окончателно от изцяло рестилизираните предна и задна броня.
Новите материали добавят луксозна нотка в интериора
Пространството на задните седалки не е пораснало, но по-светлият тон на тапицериите и облицовките създава впечатление за повече простор. Усещането за лукс и уют се допълва и от използваните в арматурното табло висококачествени материали, а още по-четливите циферблати на контролните прибори дават своя принос към ергономията на мястото на водача. Седалките при най-високото ниво на оборудване Distinctive са тапицирани с тъканта Alfatex, която изглежда изискано като алкантара, но осигурява по-добра вентилация за тялото на пътника.
Усещане за нараснал темперамент оставя и турбодизелът 1.9 JTD 16V, чиято мощност е увеличена до 150 к. с. Двигателят демонстрира добра динамика в ниския оборотен диапазон и хармонира отлично с шестстепенната предавателна кутия, но разочарова с липсата на филтър за твърди частици (изпълнена е само еконормата Euro 3) и нео- собено впечатляващия си „тас“.
Много по-добри впечатления остава системата на окачване „комфорт“, която се предлага серийно при версията със 150 к. с. и по желание при останалите модификации. Ходовата част се справя отлично при движение по лоша пътна настилка без да губи нищо от динамиката и стабилността си.
Най-добрата новина за съвременния Ромео обаче е фактът, че Alfa Romeo са успели почти напълно да запазят ценовите нива на предходната версия и при модернизирания 147.