Ретроспекция: Ромео стана още по-красив

1312
2024

Още по-впечатляваща външност и по-луксозен интериор за модела 147 след четири години на производство. Шекспировият Ромео се е нуж­даел от доста малко, за да впечатли своята Жулиета – една китара, един балкон и малко сладки обещания… Съвременните Жулиети са далеч по- трудни за превземане крепости, за чието прелъстяване са необходими аргументи като силен характер, изи­скан вкус и горещ темперамент.

В това отношение днешният Ромео би могъл да получи твърде ефикасна помощ от модернизирана­та версия на модела 147 на Alfa Romeo. Италианците са успели да добавят още повече емоция в расо­вата външност на първоначалния вариант, извършвайки значими про­мени преди всичко в оформлението на предната част – по-голяма и по- ниско разположена решетка, по-из- разителни форми на предния капак и нова, по-динамична форма на светлините.

Промените в задната част са по-скромни, но не по-малко ефи­касни. Освен добавената в долния ръб на капака хромирана лайстна и леко загатнатата триъгълна фор­ма на задните светлини, създатели­те на новия автомобил са успели да увеличат багажното простран­ство с 12 литра само с помощта на една допълнителна чупка в капа­ка… Впечатлението за динамика се подчертава окончателно от изцяло рестилизираните предна и задна броня.

Новите материали добавят луксозна нотка в интериора

Пространството на задните се­далки не е пораснало, но по-свет­лият тон на тапицериите и облицов­ките създава впечатление за пове­че простор. Усещането за лукс и уют се допълва и от използваните в арматурното табло висококачестве­ни материали, а още по-четливите циферблати на контролните прибо­ри дават своя принос към ергоно­мията на мястото на водача. Седал­ките при най-високото ниво на обо­рудване Distinctive са тапицирани с тъканта Alfatex, която изглежда изи­скано като алкантара, но осигурява по-добра вентилация за тялото на пътника.

Усещане за нараснал темпера­мент оставя и турбодизелът 1.9 JTD 16V, чиято мощност е увеличена до 150 к. с. Двигателят демонстрира добра динамика в ниския оборотен диапазон и хармонира отлично с шестстепенната предавателна ку­тия, но разочарова с липсата на филтър за твърди частици (изпълне­на е само еконормата Euro 3) и нео- собено впечатляващия си „тас“.

Много по-добри впечатления остава системата на окачване „ком­форт“, която се предлага серийно при версията със 150 к. с. и по же­лание при останалите модификации. Ходовата част се справя отлично при движение по лоша пътна настил­ка без да губи нищо от динамиката и стабилността си.

Най-добрата новина за съвре­менния Ромео обаче е фактът, че Alfa Romeo са успели почти напълно да запазят ценовите нива на предходната версия и при модер­низирания 147.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин