Ретроспекция: първият дизелов кабриолет на BMW

2712
2024

Кабриолет с дизелов двигател? В досегашната история на баварския про­изводител това съчетание бе еквивалентно на пълен абсурд и по принцип се счи­таше за неподходящо за ди­намичния имидж и филосо­фия на компанията. Време­ната обаче се менят, с тях се сменят потребителските вкусове, а с търсенето се мени и предлагането. Фило­софиите и принципите са хубаво нещо, но BMW про­извежда и търгува с авто­мобили…

Оказва се, че междувре­менно не само германците, но преди всичко французи­те и италианците са разви­ли силен апетит към откри­тите автомобили с модерни дизелови двигатели, предла­гащи забележителна мощ и не по-малко забележителна икономичност.

При междинно ускорение мюнхенският дизелов кабриолет може да се мери с всяко GTI

Двулитровият агрегат с директно впръскване (Common-Rail от второ по­коление) с мощност 150 к. с. стартира доста сърцато – още при 1500 об./мин. на разполо­жение са цели 295 Нм от въртящия момент, а макси­малните 330 Нм се достигат при 2000 оборота. Ясно е, че при подобни числа няма смисъл да обясняваме прост­ранно що за тласък съпро­вожда всяко докосване до пе­дала на газта… По-добре може би ще бъде да допълним статистиката с констатацията, че на четвърта предавка тежа­щият 1,7 тона кабриолет се ускорява от 80 до 120 км/ч за респектиращите 7,5 сек. По-бързо от това не би се спра­вил и разполагащият с мощ­ност от 200 к. с. VW Golf GTI.

Шестстепенната меха­нична трансмисия на BMW работи с лекота и обичайна­та за марката прецизност. Кормилната уредба, систе­мата на окачването и спирач­ната система без никакви уговорки могат да се причис­лят към най-доброто, което в момента се предлага в този клас. Малко неприятна е единствено цената на дизело­вата версия на кабриолета, но за компенсация на соле­ната сметка електрозадвижваният гюрук, климатичната инсталация, електрорегулируемите седалки и централ­ното заключване са част от серийното оборудване.

Малко разочаровани ве­роятно ще останат и желае­щите да получат двигателя в комплект с филтър за твърди частици. Всъщност фил­търът за откритата (стара) „тройка“ няма да се предла­га – това ще бъде възможно едва при новото поколение на третата серия, което ще дебютира на пазара първо като закрит седан.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин