2024
Кабриолет с дизелов двигател? В досегашната история на баварския производител това съчетание бе еквивалентно на пълен абсурд и по принцип се считаше за неподходящо за динамичния имидж и философия на компанията. Времената обаче се менят, с тях се сменят потребителските вкусове, а с търсенето се мени и предлагането. Философиите и принципите са хубаво нещо, но BMW произвежда и търгува с автомобили…

Оказва се, че междувременно не само германците, но преди всичко французите и италианците са развили силен апетит към откритите автомобили с модерни дизелови двигатели, предлагащи забележителна мощ и не по-малко забележителна икономичност.
При междинно ускорение мюнхенският дизелов кабриолет може да се мери с всяко GTI
Двулитровият агрегат с директно впръскване (Common-Rail от второ поколение) с мощност 150 к. с. стартира доста сърцато – още при 1500 об./мин. на разположение са цели 295 Нм от въртящия момент, а максималните 330 Нм се достигат при 2000 оборота. Ясно е, че при подобни числа няма смисъл да обясняваме пространно що за тласък съпровожда всяко докосване до педала на газта… По-добре може би ще бъде да допълним статистиката с констатацията, че на четвърта предавка тежащият 1,7 тона кабриолет се ускорява от 80 до 120 км/ч за респектиращите 7,5 сек. По-бързо от това не би се справил и разполагащият с мощност от 200 к. с. VW Golf GTI.

Шестстепенната механична трансмисия на BMW работи с лекота и обичайната за марката прецизност. Кормилната уредба, системата на окачването и спирачната система без никакви уговорки могат да се причислят към най-доброто, което в момента се предлага в този клас. Малко неприятна е единствено цената на дизеловата версия на кабриолета, но за компенсация на солената сметка електрозадвижваният гюрук, климатичната инсталация, електрорегулируемите седалки и централното заключване са част от серийното оборудване.

Малко разочаровани вероятно ще останат и желаещите да получат двигателя в комплект с филтър за твърди частици. Всъщност филтърът за откритата (стара) „тройка“ няма да се предлага – това ще бъде възможно едва при новото поколение на третата серия, което ще дебютира на пазара първо като закрит седан.
