Ретроспекция към рали „България“ преди 20 години

0808
2024

Нов успех за Гераджиев

Екипажът на АСК „Бул­гартабак“ Георги Гераджиев и Никола Попов с Мицубиши Лансър Ево 7 спечелиха първото място в група N сред българските екипажи в 35-ото рали „България“ и фини­шираха на 6-о място в гене­ралното класиране. Освен това двамата завършиха и на второ място в общото класи­ране на група N.

С този успех Гераджиев вече е водач в класирането за нашия шампионат, тъй като завърши втори от българите в първия кръг – рали „Интерспийд“ в Югославия. Пловдивския екипаж обаче не взе лесно победата в най-голямото ни автомобилно състеза­ние. Още преди началото на състезанието Гераджиев има­ше съмнения за правилност­та на настройките на окачва­нето на колата, а краткият първи скоростен етап в първия ден на състезанието не му помогна да ги реши. Все пак Георги и Никола завършиха отсечката на 6-о място в генералното класира­не и на 3-а позиция в група N, само на 4,7 сек от най-бързия – Бруно Тири със Си­троен С2 Супер 1600.

В решаващите етапи на рали „България“ обаче състе­занието започна трудно за Гераджиев. Още от първите ки­лометри Георги се включи в борбата за първото място в група N за нашия шампионат, в която участваха и Димитър Илиев, Радослав Козлеков, 7- кратният шампион на страна­та Иван Маринов, както и Ра­дослав Петров, Данчо Данчев и Георги Танев. Георги се озо­ва между Козлеков и Илиев след първите две отсечки, а след това мина на трета пози­ция. Гераджиев се оплака от лошото сцепление на гумите, което се отразява зле на пове­дението на колата, както и на увереността му в завоите. След това се спука и една гума, което допълнително затрудни пилотът на АСК „Булгарта­бак“ в преследването на вода­ча в група N Димитър Илиев. Чак след петата отсечка, когато вече Гераджиев бе с нови гуми, пловдивчанинът атакува, спечели в група N 6-ата отсеч­ка и започна опити да догони Илиев. Преди това вече бе от­паднал заради излитане от пътя шампионът Маринов, а Козле­ков изостана също заради спу­кана гума.

В първата от последните шест отсечки Илиев отпадна заради завъртане и скъсана полуоска, което изведе начело Гераджиев. Двамата с Никола заложиха на сигурното ка­ране и запазване на шестата позиция, въпреки че в края на състезанието Козлеков атакува и започна да топи аванса им. Все пак на фина­ла преднината на Георги бе малко над 13 секунди, което се оказа достатъчно за побе­дата и 6-ото място в генерал­ното класиране.

– Целта ми бе да контро­лирам хода на състезанието – заяви след финала Герад­жиев.

– В началото имахме проблеми, тъй като гумите имаха много лошо сцепле­ние. Наложи се спешно да купуваме нови, но след като ги сложихме, поведението на колата се промени корен­но. В този момент разбрах, че мога да се преборя за първото място в група N. Доволен съм, че завършва­ме второ поред състезание от нашия шампионат, като този път спечелихме.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин