2024
Нов успех за Гераджиев
Екипажът на АСК „Булгартабак“ Георги Гераджиев и Никола Попов с Мицубиши Лансър Ево 7 спечелиха първото място в група N сред българските екипажи в 35-ото рали „България“ и финишираха на 6-о място в генералното класиране. Освен това двамата завършиха и на второ място в общото класиране на група N.
С този успех Гераджиев вече е водач в класирането за нашия шампионат, тъй като завърши втори от българите в първия кръг – рали „Интерспийд“ в Югославия. Пловдивския екипаж обаче не взе лесно победата в най-голямото ни автомобилно състезание. Още преди началото на състезанието Гераджиев имаше съмнения за правилността на настройките на окачването на колата, а краткият първи скоростен етап в първия ден на състезанието не му помогна да ги реши. Все пак Георги и Никола завършиха отсечката на 6-о място в генералното класиране и на 3-а позиция в група N, само на 4,7 сек от най-бързия – Бруно Тири със Ситроен С2 Супер 1600.
В решаващите етапи на рали „България“ обаче състезанието започна трудно за Гераджиев. Още от първите километри Георги се включи в борбата за първото място в група N за нашия шампионат, в която участваха и Димитър Илиев, Радослав Козлеков, 7- кратният шампион на страната Иван Маринов, както и Радослав Петров, Данчо Данчев и Георги Танев. Георги се озова между Козлеков и Илиев след първите две отсечки, а след това мина на трета позиция. Гераджиев се оплака от лошото сцепление на гумите, което се отразява зле на поведението на колата, както и на увереността му в завоите. След това се спука и една гума, което допълнително затрудни пилотът на АСК „Булгартабак“ в преследването на водача в група N Димитър Илиев. Чак след петата отсечка, когато вече Гераджиев бе с нови гуми, пловдивчанинът атакува, спечели в група N 6-ата отсечка и започна опити да догони Илиев. Преди това вече бе отпаднал заради излитане от пътя шампионът Маринов, а Козлеков изостана също заради спукана гума.
В първата от последните шест отсечки Илиев отпадна заради завъртане и скъсана полуоска, което изведе начело Гераджиев. Двамата с Никола заложиха на сигурното каране и запазване на шестата позиция, въпреки че в края на състезанието Козлеков атакува и започна да топи аванса им. Все пак на финала преднината на Георги бе малко над 13 секунди, което се оказа достатъчно за победата и 6-ото място в генералното класиране.
– Целта ми бе да контролирам хода на състезанието – заяви след финала Гераджиев.
– В началото имахме проблеми, тъй като гумите имаха много лошо сцепление. Наложи се спешно да купуваме нови, но след като ги сложихме, поведението на колата се промени коренно. В този момент разбрах, че мога да се преборя за първото място в група N. Доволен съм, че завършваме второ поред състезание от нашия шампионат, като този път спечелихме.