Рено Нисан България празнува 15 години от основаването си


22
окт.
2020

През 2020 г. Рено Нисан България навършва 15 години от създаването си. Компанията отпразнува юбилея си чрез кампания, припомняща постиженията на марките Renault, Dacia и Nissan, за своите служители и партньори.

От създаването си през 2005 г. Рено Нисан България има за цел да утвърди марките Renault, Nissan и от 2006 г. Dacia на българския пазар и постепенно подобрява пазарните им резултати до достигане до лидерството в продажбата на нови автомобили.

Със своите здравина, надеждност и достъпни цени автомобилите Dacia се превръщат в предпочитания избор за българския потребител и през 2013 г. марката си извоюва лидерската позиция на пазара с 2118 регистрирани автомобила. Място, което Dacia запазва през следващите седем години до 2019 г., когато постига поредния рекорден резултат – 5451 регистрирани автомобила, съставляващи ръст от над 150% спрямо първата си лидерска година.

Renault следва успеха на Dacia и благодарение на пълното обновяване на продуктовата гама, започнало с Renault CLIO през 2012 г., достига второто място по продажби през 2015 г. с 2696 регистрирани автомобила. Марката затвърждава този успех през следващите четири години, а към днешна дата дори изпреварва Dacia по регистрации с 2406 автомобила.

Изключително успешната гама високопроходими автомобили на Nissan също не остава незабелязана за българските потребители. Марката влиза в топ 10 по продажби на нови автомобили през 2013 г. и достига до шестото място за 2018 и 2019 г. Регистрираните автомобили Nissan за 2019 г. са 3183, което съставлява ръст от почти 170% спрямо 2013 г. Шестото място е запазено за Nissan и към днешна дата с над 1400 регистрирани автомобила.

За последните 4 години марките Renault, Dacia и Nissan отбелязват консистентно растящ кумулативен пазарен дял. През предизвикателната 2020 г. запазва доброто си представяне и към месец септември постига почти 30% пазарен дял. Според статистиката шест от десетте най-продавани модели автомобили в България са на трите марки – Nissan Qashqai с 1214 регистрации, Renault CLIO с 1111 регистрации, Dacia Dokker с 843 регистрации, Dacia Duster с 772 регистрации, Renault MASTER с 516 регистрации и Dacia Sandero с 420 регистрации.

Успешното представяне на Renault, Dacia и Nissan в България е отражение на качествата на моделната гама сред потребителите. Продуктите на трите марки си извоюват над 15 локални награди за 15-годишната история на компанията, отличавайки се в сегментите на електрически, мултифункционални, SUV и спортни автомобили.

Groupe Renault с над 10-годишния си опит в областта на електрическата мобилност и Nissan като производител на първия съвременен сериен електрически автомобили са пионери и лидери в областта на електрическата мобилност. Тази експертиза дава отражение и в стратегията на Рено Нисан България. През 2011 г. компанията представя първия си електромобил в България – Renault Kangoo Z.E. Две години по-късно 20 броя от модела започват да осъществяват първите куриерски доставки с нулеви емисии в България. Впоследствие Renault България лансира пълна гама електромобили на българския пазар, представяйки Twizy и ZOE. Nissan от своя страна допълва разнообразието от предлагани електрически автомобили на пазара с Leaf и e-NV200. Лансирането на новите Nissan Ariya, Dacia Spring и серийната версия на демонстрационния модел Renault Megane eVision през следващите две години маркират нов етап на усъвършенствана електрическа мобилност за марките в България. В допълнение към напълно новата гама хибридни автомобили на Renault, която беше представена през тази година с CLIO E-TECH Hybrid и CAPTUR E-TECH Plug-in Hybrid и ще бъде разширена през 2021 г. с CAPTUR E-TECH Hybrid и ARKANA E-TECH Hybrid, компанията предлага богат избор от задвижвания.

Рено Нисан България жъне безпрецедентен успех и в областта на лекотоварните автомобили. От лансирането си през 2012 г. Dacia Dokker предизвиква фурор и бързо се превръща в лидер в сегмента на вановете в България. Този успех е продължен до 2020 г. и моделът заема трето място с близо 850 регистрирани автомобила. От своя страна Renault Master владее сегмента на бусовете, консистентно увеличавайки продажбите си през последните четири години (464 продажби за 2016 г., 498 продажби за 2017 г., 638 продажби за 2018 г. и 759 продажби за 2019 г.). Разнообразието от лекотоварни решения, предложени от Рено Нисан България, е допълнено от Nissan Navara. Модел с над 20-годишна история, Nissan Navara е доказал своите качества и поддържа добри позиции в сегмента на пикапите.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >