2016
Какво да прави човек, когато кара стар автомобил с много ниска стойност и сметката в сервиза често се равнява на сумата при продажбата? От определена възраст инвестицията в оригинални части и в скъпи ремонти не си заслужава. Решението за оптимизиране на разходите понякога се крие в демонтажа на някои дефектирали компоненти от самия собственик. В случая с моя бус VW ми се наложи да сваля сам алтернатора – така спестих стабилна сума, която иначе бих платил за операцията в сервиза и за надценка на частите.
За VW Т4 се предлагат много рециклирани компоненти. Какво се крие под думичката „рециклиран“? Например дефектен стартер или алтернатор е обновен основно и работи като нов. Tова решение e добро както за бюджета ви, така и за околната среда. А който иска да мине още по-тънко, може да си купи частта директно от морга – естествено в този случай рискът от проблем е значително по-голям. Хубавото за потребителите е, че обикновено в кратък срок съществува възможността за връщане на компонента, ако той не функционира.
В зависимост от модела на автомобила сложността при демонтажа на стартера или на алтернатора е различна. В нашия случай с VW T4 с 2,4-литров дизелов мотор стартерът се достига лесно отгоре през двигателния отсек, а за свалянето на алтернатора просто трябва да легнете под колата. Другото предимство на стария бус е щедрото пространство около агрегатите, благодарение на което лесно можете да вкарате инструментите.
Смяна на стартер:

Без значение дали ще демонтирате стартера или алтернатора, откачете минусовата клема на акумулатора – така ще елиминирате опасността от късо съединение.

Сваляне: Първо откачете кабелите, а после развийте болтовете. Остава само да го издърпате от камбаната на съединителя.

Когато предадете старата част в съответната фирма, ще получите определена сума. В нашия случай – 100 лева.
Смяна или ремонт на алтернатор:

Реле-регулатор I: Той е закрепен на алтернатора с два болта, които се развиват с кръстата отвертка. Можете да смените реле-регулатора и без демонтаж на алтернатора.

Реле-регулатор II: Тук ясно се виждат износените четки. Който смени само реле-регулатора, в случая ще спести време и пари.
Изводът на Бернд Фолкенс:
За мен е много важно, че спестявам пари, когато правя ремонтите по автомобила си сам – но още по-важно е удоволствието, което изпитвам от тях. Моят автомобил, моят майсторлък: усещането, че колата ти се движи безпроблемно, след като си я поправил с двете си ръце, е прекрасно.