Междинни резултати от продължителните тестове на AUTO BILD
ЛЕКОТАТА, с която тестваме нашата Kona от девет месеца, е споменавана тук многократно. Днес ще говорим за рекуперацията; тоест за генерирането на енергия за по-голям пробег. Интензитетът на спирането се дозира в Kona (както и при други електромобили) посредством две лостчета на волана. На най-силната степен електрическият SUV често спра дори до пълен покой. От известно време съм активирал функцията „Auto“, при която автомобилът сам регулира степенна на рекуперация – в зависимост от темпото и от случващото се на пътя. В началото бях скептичен и исках сам да я регулирам. Междувременно обаче установих, различното дозиране на спирането в града функционира чудесно. Освен това на всеки дисплея се показва, колко по-надалеч може да ме отведе спечелената енергия от спирачното действие. Детска игра? Не, истински мотиватор за пестене!
+ въпреки включена климатична инсталация: разходът през лятото в града е само 15 кВт./100 км.
– щекерът от комплекта Typ-2 изисква сила при включване в буксата за зареждане на Kona.
HYUNDAI KONA ELEKTRO
СТАРТ 24-ти септември 2020 г.
ЦЕНА С ЕКСТРИТЕ 47 229 евро
ДОСЕГА СМЕ ИЗМИНАЛИ 19 502 км
ТЕСТОВ РАЗХОД НА ГОРИВО 18,8 кВтч./100 км