Рекорд: електрическият Hyundai Kona измина 1026 км с едно зареждане


14
авг.
2020

В успех за визията на Hyundai Motor за електромобилност, три автомобила KONA Electric поставиха рекорден пробег с едно зареждане за електромобилите на компанията. Предизвикателството
беше просто: с едно зареждане на батерията всеки автомобил трябва да може да измине повече от 1 000 километра. Напълно електрическите субкомпактни кросоувъри се справиха с теста,
известен още като „хипермилинг“, с лекота до напълно изтощена батерия след 1018 км, 1024 км и 1026 км.

По отношение на капацитета на батерията от 64 кВтч всеки тестов автомобил постави и друг рекорд, тъй като консумираната мощност на автомобилите от 6,28 кВтч / 100 км, 6,25 кВтч / 100 км и 6,24 кВтч / 100 км е доста под стандартната стойност от 14,7 кВтч / 100
км, определена от WLTP.

Трите тестови автомобила KONA Electric са на 100% серийни SUV-a, когато пристигнаха в Лаузицринг, което съответства на обхват от 484 километра според стандарта WLTP. В допълнение, трите градски SUV-а със 150 KW / 204 к.с. са управлявани от редуващи се шофьори
по време на тридневното им тестване, а системите за помощ на автомобилите не са използвани. Тези два фактора също са важни предпоставки за значението на гамата на Hyundai.

Dekra, експертната организация, която ръководи Лаузицринг от 2017 г., гарантира, че всичко вървеше по план при успешния опит за рекорд за ефективност. Инженерите на Dekra се увериха, че всичко върви гладко, като следяха използваните автомобили и правиха запис за всяка от 36-те смени на шофьорите.

Тъй като никой друг производител не е предприел такъв практически тест, предварителните оценки бяха съответно предпазливи. Техниците на Hyundai, работещи с Тило Клемм, ръководител на Центъра за след продажбено обучение, бяха изчислили теоретичен пробег между 984 и 1066 километра за симулирано шофиране със средната скорост на движение в рамките на града. Това беше предизвикателство за екипите, защото шофирането по
енергоспестяващ начин изискваше концентрация и търпение през лятното време. Три екипа се състезаваха един срещу друг в Лаузицринг: екип от тестови пилоти от Auto Bild, един с техници от отдела за продажби на Hyundai Motor Deutschland и друг екип, състоящ се от членове на пресцентъра на компанията и отдела
за маркетинг. Въпреки че използването на климатик не беше забранено, никой от екипите не искаше да поеме риска поради факта, че климатизирано задвижване с външна температура
до 29 градуса по Целзий може да стопи решаващи километри пробег.

По същата причина развлекателната система на KONA Electric остана изключена навсякъде, като наличната мощност се използва единствено за задвижване. Останаха включена само дневните светлини за шофиране, за да се спазят законовите изисквания за движение по пътищата. Като гуми бяха използвани стандартните гуми с ниско съпротивление при търкаляне на Nexen Nfera SU1 в
размер 215 / 55R17. Средната скорост на отборите след над 1000 километра пробег беше между 29 и 31 км/ч.

Въпреки че това на пръв поглед може да звучи бавно, трябваше да се постигне при типични условия за движение в градовете, включително пик часовете смяна на светофара, както и
в зоните от 30 км / ч на жилищните райони. „С този тест KONA Electric демонстрира потенциала си като ефективен и екологичен лайфстайл SUV“, казва Юрген Келер, управляващ директор на Hyundai Motor Deutschland GmbH. „Това доказва неговата пригодност за ежедневна употреба и показва, че що се отнася до нашите електрически превозни средства, тревожността за пробег с едно зареждане на батерията трябва да е отживелица.“

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >