Рекордно голям брой български отбори ще участват на финалите на Shell Eco-marathon


13
апр.
2019

За първи път в историята на 12-годишното си участие в Shell Eco-marathon Европа през 2019 г. България ще бъде представена на финалите от шест отбора и ще стане част от топ 10 на страните с най-много участници в единственото по рода си състезание за енергийна ефективност в транспорта.

В глобалната надпревара за ученици и студенти, които имат страст към разработването на иновативни решения за мобилност, участват три отбора в категория „градски тип“ – на Техническите университети в София и Варна, както и HydRU на Русенския университет „Ангел Кънчев“. В категория „прототипи“ също се включват три български екипа – отбор „Автомобилист“ на Русенския университет, а също и двата ученически отбора на Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм „Н.Й. Вапцаров“ – гр. Чепеларе, и на Професионална гимназия по механоелектротехника и електроника – гр. Бургас.

Категория автомобили/ Вид енергия Брой отбори
Прототипи 112
Електрическа батерия 47
Дизел 2
Етанол 9
Бензин 40
Водород 14
Градски тип 49
Електрическа батерия 22
Дизел 4
Етанол 1
Бензин 12
Водород 10
Общо 161

Изпитвам огромно удовлетворение, че в условията на сериозна конкуренция България се нарежда в топ 10 на страните-участнички в Shell Eco-marathon Европа по брой на отборите, които се включват през 2019 г. Ще продължим да работим за увеличаване на броя на училищата, които в момента са една трета от всички български участници.  Ще се радваме, ако за в бъдеще българските отбори включат други алтернативни източници на енергия в състезанието, така че да отразят бъдещия енергиен микс“, сподели Камелия Славейкова, изпълнителен директор на Shell България.

В състезаниетo Shell Eco-marathon Europe,  30% от автомобилите са в категория „градски тип“ и 70% са в категория „протитипи“, докато при бълграските отбори разделението е 50/50. В енергийния микс на състезателите в Европа пробладават електрическата батерия и бензина, докато при българските отбори половината използват електрическа батерия, 2 отбора използват водородна горивна клетка и 1 отбор – бензин.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >