2019
През първите шест месеца на 2019 г. Porsche AG отново увеличи приходите си от продажби, оперативния резултат преди непредвидените разходи, доставките и броя служители. Приходите от продажби нараснаха с 9% до 13,4 милиарда евро в сравнение със същия период на миналата година. Оперативният резултат преди непредвидените разходи се увеличи с 3% до 2,2 милиарда евро; възвращаемостта на продажбите преди непредвидените разходи бе 16,5%. Доставките се увеличиха с 2%, като компанията е доставила на клиентите си над 133 484 автомобила до края на юни. Работната ръка се увеличи с 5% до 33 839 служители през първата половина на 2019 г.
„Резултатите ни от първото полугодие са солидна база за успешна бизнес година през 2019. Един фактор за този успех е нашата атрактивна продуктова гама“, обяснява Оливър Блуме, председател на Изпълнителния борд на Porsche AG. „През първите шест месеца на тази година лансирахме гама иновативни, вълнуващи продукти на пазара с новия 911, 911 Cabriolet, Cayenne Coupé, 911 Speedster, 935, 718 Spyder и GT4.“
„След предизвикателно първо тримесечие през 2019 г. влязохме в релси“, казва Луц Мешке, заместник-председател и член на Изпълнителния борд за финанси и ИТ на Porsche. Според Мешке ръстът на резултатите се дължи главно на по- високи продажби на автомобили. За сравнение, валутните разлики и разходите, свързани с офанзивата за електронна мобилност, имаха негативен ефект.
Непредвидени разходи през второто тримесечие на 2019 г.
Проблемът с дизеловите емисии доведе до непредвидени разходи, достигащи 0,5 милиарда евро, през второто тримесечие. Ето защо след непредвидените разходи оперативният резултат бе 1,7 милиарда евро. Възвращаемостта на продажбите след непредвидените разходи бе 12,5%.
През май 2019 г. прокуратурата в Щутгарт изцяло приключи производството за административни нарушения срещу Porsche AG във връзка с отклонения от регулаторните изисквания за определени автомобили Porsche чрез издаване на уведомление за глоба. Уведомлението налага глоба от общо 535 милиона евро, състояща се от неустойка в размер на четири милиона евро за нарушаване на задълженията поради небрежност при тестването на двигатели и отнемане на икономически ползи на стойност 531 милиона евро. Отнетата сума е базирана главно на приходите на компанията. Вече са били заделени резерви през първото тримесечие на годината във Volkswagen Group поради риска от възможни задължения за плащане, произтичащи от уведомлението за глоба. Porsche AG включи финансовия ефект от уведомлението през второто тримесечие.
Доставки на клиенти: Най-голям ръст за Cayenne
Porsche AG достави 133 484 автомобила в световен мащаб през първата половина на 2019 г., регистрирайки увеличение от 2% в сравнение със същия период на предходната година. Бяха доставени 41 725 автомобила Cayenne, което отбелязва най-силния ръст за модел от 45%. Новото поколение е налично на всички пазари от тази година, а версията Coupé пристигна в дилърствата през май. Най-продаваният модел в света остава Macan с 47 367 доставки.
Porsche постигна 28% ръст в Китай до края на юни. В Азиатско-тихоокеанския регион, Африка и Близкия изток доставките се увеличиха с 20% спрямо същия период на предходната година до 57 397 броя. В САЩ Porsche също успя да консолидира позицията си през първата половина на 2019 г., постигайки ръст от 3% с 30 257 доставки.
Прогнози за цялата година
Porsche очаква доставките да се увеличат през фискалната 2019 година, отчасти благодарение на нови продукти като Cayenne Coupé, 718 Spyder и 718 Cayman GT4. Taycan, първият изцяло електрически спортен автомобил на Porsche, също ще пристигне в дилърствата в края на годината. Компанията също така очаква леко увеличение на приходите от продажби. „Въпреки големите инвестиции в електрификация, дигитална трансформация и в разширяването и реновацията на локациите на компанията, ние се стремим да продължаваме да постигаме целите за високи приходи на Porsche“, казва Мешке.