Режим Нюрбургринг и векторно разпределение на тягата за новия Golf R


27
апр.
2021

Новият Golf R, който е на пазара от началото на тази година, превъзхожда всички предишни версии на Golf R с максималната си мощност от 235 кВт/320 к.с. и максималния си въртящ момент от 420 Нм. За да гарантират пълна ефективност в предаването на тези впечатляващи възможности на пътя, инженерите на Volkswagen са разработили нова система за двойно предаване 4MOTION с torque vectoring функция за управление на въртящия момент на задния мост. Именно тази новост е в основата на подобреното поведение на пътя на Golf R, което диктува стандартите в този автомобилен клас.

Golf R традиционно заема позицията на най-мощната версия на бестселъра Golf. Със своята система за двойно предаване и върхово изпълнение по отношение на дизайна и оборудването, този изключително динамичен автомобил винаги е бил считан за технологичен еталон в своя автомобилен клас – класът на Golf. Историята на успеха се повтаря отново и този път – Golf R е първият модел на марката Volkswagen, който представя на пазара новата система за двойно предаване 4MOTION с функция R-Performance Torque Vectoring. Системата е интелигентно свързана в обща мрежа и чрез настройките на поведението на пътя разкрива нови измерения на спортното шофиране.

„Нашата цел при разработката на Golf R беше да направим поведението на пътя възможно най-неутрално. С други думи, искахме да гарантираме, че автомобилът няма да проявява тенденция към презавиване или недозавиване и ще осигурява възможност за максимално лесен контрол по всяко време”, подчертава Йонас Тилебайн, отговорният за разработката на Golf R инженер. Като част от развойния екип на Volkswagen R, той е особено горд с функцията torque vectoring за управление на въртящия момент. При новата система за двойно предаване на спортния топмодел тягата се разпределя не само между предния и задния мост, но и между двете колела на задния мост, което позволява значително повишаване на динамичните показатели на Golf R – особено при движение в завой. „Възможността за селективен контрол на въртящия момент, подаван към всяко от задните колела извежда новия модел до нови висоти по отношение на динамиката на пътя и поведението му остава възможно най-неутрално дори при  висока скорост на движение”, добавя Тилебайн.

Пакет оборудване R Performance

Golf R може да се поръча и с допълнително предлагания пакет оборудване R Performance, при който ограничението на максималната скорост е до 270 км/ч. R Performance включва също по-голям и впечатляващ заден спойлер, който осигурява допълнителна притискаща сила на задния мост, 19-цолови джанти с дизайн Estoril и два допълнителни профила на шофиране – „Special“ (режим Нюрбургринг) и „Drift“. Изборът на профил на шофиране става бързо и лесно с леко натискане на бутона R на волана.

The new Volkswagen Golf R

Два профила на шофиране за максимална динамика

При шофиране на състезателни трасета далеч от обществените пътища, режимът Drift разкрива изцяло ново измерение по отношение на динамиката на шофиране и оползотворява още по-пълно потенциала на функцията torque vectoring, като вместо обичайното неутрално поведение провокира нарочна тенденция към презавиване. В режим Drift максимално възможния въртящ момент се подава към външното за завоя колело, а електронната система за стабилност ESC работи стандартно в режим „Sport“, което означава, че евентуалните корекции от страна на електронния контрол на поведението на пътя при Golf R се прилагат на много късен етап. Разбира се, възможни са и реални дрифтове, като за целта системата ESC просто трябва да бъде изключена.

Повече контрол за водача

И в двата режима, включени в пакета R Performance, настройките на педала на газта се отличават с повишена чувствителност и ускорена реакция за създаване на чисто и неподправено усещане за пъргавина и динамика. Тази изключително висока степен на контрол на задвижването е предимство при изпълнението на перфектни дрифтове на сняг, лед или на асфалтова настилка. Както в режим Special, така и в Drift, настройките на трансмисията при предаване на тягата в размер на 420 Нм е оптимизирано за поддържане на постоянно високи обороти. По този начин в автоматичен режим предавателната кутия с два съединителя (DSG) преминава на по-висока предавка възможно най-късно и на по-ниска възможно най-рано, което спомага за разгръщането на мощността на задвижващия агрегат.

За първи път от момента на представянето на DSG, при „Special“ и „Drift“ трансмисията ще остава в ръчен режим, ако водачът предпочете този вид смяна на предавките. Така неволното преминаване обратно в автоматичен режим остава в миналото – нещо, което професионалистите като Бенямин Лойхтер чакат отдавна. В качеството си на посланик на марката и тестови пилот в отдела за развойна дейност във Volkswagen, Лойхтер има значителен принос в разработката и подбора на фините настройки при новия Golf R. „Ммението ми е пределно ясно – Golf R е забележителен модел в продуктовата гама на Volkswagen! С новата система за двойно предаване, което разпределя идеално тягата между четирите колела и двата нови режима на шофиране, Golf R дава възможност за изключително забавление зад волана. “

Още по темата