2023
Освен изцяло електрическото BMW i5, на IAA Mobility 2023 марката представя още два модела с електрифицирано задвижване. Още през пролетта на 2024 г. моделната гама на новото BMW Серия 5 Седан ще бъде разширена, за да включва два варианта с най-новата Plug-in хибридна технология. Редовият шестцилиндров и редовият четирицилиндров бензинов двигател от последното модулно поколение Efficient Dynamics са комбинирани с най-новата технология BMW eDrive за Plug-in хибридни системи. По този начин значително са повишени динамиката, спонтанното разгръщане на мощността, ефективността, а също и електрическият пробег в сравнение с предишното поколение модели. Разработеният специално за новата Plug-in хибридна система електромотор е интегриран в осемстепенната трансмисия Steptronic Sport заедно с мощната управляваща електроника. Високо интегрираната задвижваща система добавя до 145 кВт/197 к.с. към максималната системна мощност, която при новото BMW 550e xDrive Седан (среден разход на гориво: 1,1 – 0,8 л/100 км; среден разход на електроенергия: 22,5 – 20,1 кВтч/100 км; CО2 емисии (комбинирани): 24 – 19 г/км според WLTP; предварителни данни) достига 360 кВт/489 к.с. и до 220 кВт/299 к.с. при новото BMW 530e Седан (среден разход на гориво: 0,8 – 0,6 л/100 км; среден разход на електроенергия: 21,4 – 18,9 кВтч/100 км; CО2 емисии (комбинирани): 19 – 14 г/км според WLTP; предварителни данни).
За повишаване на разгръщането на мощността на електромотора при новите Plug-in хибридни модели се използва една патентована от BMW иновация: номиналният въртящ момент от 280 Нм се повишава чрез редуктор до ефективни 450 Нм на входа на трансмисията. По този начин компактният електромотор развива допълнителна мощност, която иначе би била възможна само с по-голям електромотор и която се усеща както при ускорение от място, така и при междинни ускорения. Електрическият пробег вече достига 79 до 90 километра според WLTP за новото BMW 550e xDrive Седан и до 87 до 101 километра според WLTP за новото BMW 530e Седан.
Компактното разположение на високоволтовата литиево-йонна батерия в дъното на автомобила се отразява положително на центъра на тежестта, както и на вместимостта на багажника, която при Plug-in хибридните модели е 520 литра – точно колкото и при вариантите само с двигател с вътрешно горене. Използваемият капацитет на високоволтовата батерия е повишен до 19,4 кВтч. Максималната зарядна мощност е удвоена в сравнение с предишните модели и вече достига 7,4 кВт. Така високоволтовата батерия може да бъде заредена от 0 до 100 процента от капацитета си за 3,0 часа. На конвенционален домакински контакт съответното зареждане отнема 9,8 часа.