2017
Daimler отново връща редовия „шестак“ в гамата си от двигатели. Новият мотор ще бъде поставен първо на освежената S-класа и при него е заложено на електрификацията в максимална степен. 3-литровият агрегат няма пистов ремък, периферни агрегати като водната помпа и компресора на климатика биват захранвани посредством 48-волтовата бордна мрежа. Това напрежение е генерирано благодарение на т.нар. интегриран стартер-генератор ISG, „вързан“ директно към коляновия вал. Класически консуматори като фаровете, инфотеймнънт системата и компютрите както и досега, се захранват от 12-волтова мрежа.
С 408 к.с. и около 500 Нм максимален въртящ момент новият редови „шестак“ трябва да отговаря на характеристиките на досегашните V8-двигатели. Малък електромотор се грижи за хибридизацията на задвижването: той стартира мтоора с вътрешно горене при действието на Start-Stop автоматиката, рекуперира енергия при спиране или „бууства“ двигателя с до 220 Нм при натискане на газта. Друга новост е допълнителният електрически компресор – той се „развърта“ за 70 милисекунди с до 70 000 оборота и по този начин „запълва“ турбодупката. Водачът трябва да изпита това още с първото „пипване“ на газта. Audi използва подобна техника още от миналата година в SQ7.
От Mercedes са поработили активно и върху пречистването на отработените газове. В сравнение със своите V6-предшественици новият мотор отделя с около 15 процента по-ниски СО2-емисии. Заради липсата на пистов ремък двигателят е по-компактен и сега пречистването на отработените газове става директно под капака. Единствено филтърът за твърди частици все още се намира в ауспуховата система.
От 1997 г. Mercedes преустанови производството на редови 6-цилиндрови агрегати и ги замени с V6-мотори. Още от средата на 2017 новият редови „шестак“ ще може да бъде поръчван за S-клас фейслифт.