AUTO BILD България / Революционно окачване за обновения С4 Cactus

Революционно окачване за обновения С4 Cactus

Новият Citroën C4 Cactus ще бъде позициониран по-високо и загубва голяма част от своите Airbumps. Кросоувърът разполага с ново окачване с прогресивни хидравлични ограничители и подчертано комфортна настройка


3
ное.
2017

Citroën обнови C4 Cactus. В голяма степен става въпрос за всеобхватен фейслифт на френския „симпатяга“, който беше пуснат на пазара през 2014 г. Кросоувърът вече е позициониран по-високо и в бъдеще трябва да атакува конкуренти от компактния клас в лицето на модели като Ford Focus или Renault Mégane. По този начин Cactus ще замести aктуалния С4, който ще бъде спрян от производство през следващата година.

Airbumps намаляват

От Citroën са „омекотили“ и „изгладили“ дизайна на предшественика. Преработеният C4 Cactus е загубил голяма част от своите Airbumps. Пластмасовите планки, които правеха колата уникална, бяха създадени с идеята да я предпазват от леки удари. При новия модел обаче от „възглавничките“ не е останало много. Само върху предната броня и върху вратите са запазени малки „парченца“. Предимството: без Airbumps Cactus не поляризира мненията толкова силно и ще може да бъде атрактивен за по-голям кръг от клиенти. Отпред откриваме типичната за Citroen „муцуна“ с лайстна по цялата широчина на колата. Задницата има LED-светлини с нова 3D-визия. Някои от странностите на първия Cactus обаче са запазени – например задните прозорци могат само да бъдат открехнати, но не и свалени надолу.

Интериор: първа проба при премиерата в Париж

В интериора е запазено оформлението, наложено от предшественика. Повечето от функциите биват контролирани от централно разположения тъчскрийн, а данни за скоростта получавате от дигиталния уред зад волана. Новият Cactus е съвместим с Mirror Link, Apple CarPlay и Android Auto. Познатият от стария модел интериорен дизайн в облицовката на вратите в стил „куфари“ също е променен съвсем леко. При първия досег с колата седалките ни направиха впечатление на много удобни; вероятно те ще предлагат добър комфорт и на по-дълги разстояния. Както и преди обаче, страничната опора не е достатъчна. Благодарение на панорамния покрив интериорът е светъл и създава чувство за повече простор. Пластмасата в горната част на арматурното табло е по-мека, но надолу е твърдичка. Някои детайли – като например металните дръжки на вратите, са много качествени.

Повече асистиращи системи и познати двигатели

В новото си поколение Cactus получава общо 12 асистиращи системи, сред които асистент за аварийно спиране, предупреждение за умората и функция за автоматично паркиране, при която водачът трябва само да натиска газта и спирачката. Най-важната новост обаче е програмата Advanced Comfort на производителя, която е лансирана за първи път при новия Cactus. Tя включва иновативно окачване тип Progressive Hydraulic Cushions (с прогресивни хидравлични ограничители), които според французите ще предлагат невероятен комфорт и ще напомнят на легендартна хидропневматика. От Citroen са подобрили също шумоизолацията и седалките. При старта на продажбите през 2018 за новия Cactus ще бъдат предлагани два бензинови двигателя и един дизелов. През есента ще се появи и дизел със 130 к.с. Цените ще станат ясни на по-късен етап – и вероятно ще бъдат леко увеличени с оглед на по-високото позициониране.

Извод

Новата генерация на Cactus е променена сериозно отвън, но в интериора моделът е останал максимално близо до стария. И тъй като Citroen по принцип залага на индивидуалността, за да се отличи от другите марки, ни е малко странно, че т.нар. Airbumps са толкова сериозно редуцирани. Радостен обаче е фактът, че с революционното окачване французите се връщат към корените си. Тепърва ще разберем дали то ще предлага комфорт, който дори да се доближава до легендарната хидропневматика.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >