„Разпилени“ фарове за мъгла и 245 „коня“ за новия Golf GTI


27
февр.
2020

След представянето на осмото поколение Volkswagen Golf дойде време и за неговата „наточена“ модификация GTI. Тя ще се появи при дилърите през втората половина на 2020, а официалната премиера ще бъде на автсалона в Женева. Към момента производителят все още не разкрива информация за цените.

Основен акцент в предната част на GTI ще бъде бронята, която „спортистът“ споделя с новия Golf GTD и с Plug-in хибрида Golf GTE. По цялото й протежение преминава огромен въздухозаборник, а в неговата мрежа в цели пет сегмента са разположени фаровете за мъгла. Като цяло, предницата на GTI изглежда доста по-атрактивно, отколкото при предшественика – а в действителност само централната част на въздухозаборника изпраща въздух към двигателя. При осмото поколение на GTI е променено изписването на трите „свещени“ букви.

Светлинната ивица под червената декорация GTI е серийна. Фаровете за мъгла обаче са опционални.

Откриваме надписа с новия шрифт и отстрани, на прехода от калника към вратата. Автомобилът от нашата фотосесия е с 15 мм по-нисък от стандартния Golf – но въпреки това не изглежда сякаш е прекалено близо до земята. Максималният размер джанти, който Volkswagen предлага за Golf GTI, e 19 цола – стандартните са „17-ки“. Отзад новият модел носи всички традиционни белези на GTI – например финият спойлер трябва да увеличава аеродинамичното притискане върху задната ос. Под логото на Volkswagen се натъкваме само на съкращениeто GTI – няма и следа от думата Golf. A в спортната „престилка“ са интегрирани две (реални) ауспухови тръби.

Не, тук няма пластмасови бленди – а две истински кръгли ауспухови тръби.

Естествено, GTI трябва да се отличава от стандартния Golf и в интериора. Разбира се, архитектурата в кокпита съответства на новия стандарт при модела. А това означава – без конвенционални бутони, с дигитални уреди още от базовото ниво и последна генерация инфоразвлекателна система MIB3 с интернет връзка и гласово разпознаване. Запазени за GTI са добре оформените, но не и неудобни спортни седалки, естествено, с карирана тапицерия. И за разлика от „по-скромния“ събрат Golf GTD, тук откриваме червени контрастните шевове. На тях пасва идеално спортният волан с „перфорирани“ зони за захват, малък бутон за клаксона и GTI-орнамент в долната част.

Нов GTI, нов надпис: Volkswagen дава на спортния Golf освежен надпис. Трите букви са по-тънки, отколкото досега.

За разграничение спрямо стандартния Golf дизайнерите са програмирали специфични за GTI графики. Така по желание на водача оборотомерът може да бъде изнесен в центъра на таблото. Декорацията приема формата на въздуховодите тип „пчелна пита“ в предната броня, типично за GTI, спортна, но фина. Много приятен детайл е късият селектор за управление на DSG-трансмисията. Който иска да сменя предавките сам, трябва или да използва „перата“ на волана, или да почака до лансирането на 6-степенната ръчна трансмисия. Да, GTI отново ще бъде предлаган и с „ръчка“ – чийто лост ще бъде с „топка за голф“ на върха. В началото обаче клиентите могат да получат единствено автоматика с два съединителя.

Спортен, но удобен за всекидневието – интериорът на GTI е много убедителен. С 381 л обем в багажника GTI не отстъпва на „нормалния“ Golf по нищо.

Без увеличение на мощността

Иначе по основната техника на задвижването няма сериозни промени: под предния капак отново се натъкваме на познатия агрегат с означение ЕА 888. Бензиновият мотор с четири цилиндъра, работен обем два литра и турбо генерира 245 к.с./370 Нм. За по-добро сцепление се грижи диференциал с електронен блокаж отпред. И при осмото поколение GTI двойното задвижване остава табу. Към момента от Volkswagen не разкриват данни за динамичните постижения – тъй като това, което виждате на снимката, е все още прототип. Засега е ясно, че максималната скорост ще бъде ограничена на 250 км/ч. Предшественикът ускоряваше от 0 до 100 км/ч за 6,3 сек – и вероятно осмата генерация ще се справя с „упражнението“ за същото време.

При новия GTI версията Performance отпада. Осмата генерация на модела запазва същата мощност – 245 к.с.

Още по темата