Разкошна Toyota Supra Turbo с ръчна трансмисия от 1988 обявена за продан

2401
2025

Редови 6-цилиндров турбодвигател, ръчна скоростна кутия, „изскачащи“ фарове: тази Toyota Supra е истински автомобил мечта от 80-те години

Третото поколение на Toyota Supra е пуснато на пазара през 1986 г. И до ден-днешен обаче Supra-та с означение MA70/MA71 остава в сянката на легендарното четвърто поколение с абревиатурата JZA80, което придоби особено голяма популярност заради филма „Бързи и яростни“. Третото поколение на иконата е страхотно – и преди всичко: много бързо!

Но да започнем отначало. В Германия Supra се предлага само като Targa със сваляем покрив, а от есента на 1987 г. се предлага и с редови 6-цилиндров турбодвигател, който генерира впечатляващите 235 к.с. и 344 Нм от работен обем 3 л, което позволява ускорението от 0 до 100 км/ч само за 6,5 сек. А с максималната си скорост от 245 км/ч Toyota няма причина да се крие от германските си конкуренти.

Изскачащите фарове (за съжаление) са реликва от миналото. За легендарния си наследник Toyota отдавна използва конвенционални фарове.

Съществен акцент е и ръбестият дизайн с изскачащи фарове (мечта за всяко хлапе от 80-те и 90-те), задвижване на задните колела и 5-степенна ръчна скоростна кутия (имаше и версия с 4-степенен автоматик, но тя е по-скоро за спокойно „круизване“). И тъй като Supra е истинска Toyota, дългият 4,63 метра и тежащ около 1550 кг спортен автомобил си е извоювал славата на доста надежден. Въпреки своите отлични показатели, Supra не успява да се наложи в Германия до спирането на модела през 1992 г. Това не се е променило и 30 години по-късно, защото дори като употребявана кола, Supra номер три не е бестселър.

Употребявана Supra само на 142.000 километра

Предимството на това е, че дори запазените екземпляри се предлагат на сравнително ниска цена – особено като вземете предвид цените на MKIV, които буквално експлодираха през последните години. Най-трудно обаче се намират Supra MKIII с ръчна трансмисия без тунинг.

Автокъщата Scuderia Sportiva Colonia в Кьолн в момента предлага точно такъв екземпляр. На пръв поглед всичко при тъмночервената Supra изглежда наред: автомобилът е от трети собственик, доставена е на първия си притежател в Мьонхенгладбах през февруари 1988 г. и остава  у него до 2005 г. След това Supra-та е продадена на човек от Дуисбург, а през 2013 г. отива у последния си до момента собственик в Крефелд. За последните 37 години спортният автомобил е изминал около 142.000 километра – приемлив пробег, особено за Toyota.

3-литровият редови 6-цилиндров двигател (7M-GTE) разполага с турбокомпресор и генерира 235 к.с. За моделната 1991 година мощността е увеличена до 238 к.с.

Трябва да признаем, че Supra вече е била пребоядисвана веднъж. Но по-важното е, че и тримата предишни собственици оставят автомобил в оригинален вид – което прави този екземпляр истинска екзотика на пазара. Освен това през август 2023 г. е извършено основна обслужване, включващо и смяна на ангренажен ремък, на обща стойност около 14.000 лева (по цени за Германия). Според продавача Supra-та с търсената 5-степенна механична трансмисия веднага може да бъде пусната в експлоатация и е в отлично състояние – затова поне свидетелства галерията с голям брой снимки.

Обявената цена – 50 хил. лева

На фона на всичко това обявената цена от 25.000 евро (ок. 50 хил. лева) изглежда повече от добра. Тъй като, както вече споменахме, предлагането на модела е силно ограничено: най-евтините екземпляри струват по около 20.000 лева, но обикновено това са „убити от каране“ екземпляри с автоматична трансмисиа. Добре поддържаните Supra MKIII струват минимум 40 хил. лева, въпреки че за някои искат и по 60 хил. Тези суми обаче са направо смешни на фона на парите, които „търсят“ за Supra MKIV без тунинг.

Извод

Разбира се, третото поколение на Supra не е толкова търсено като MKIV, но е много по-евтино – и също толкова екзотично. Изводът е, че Toyota Supra е разкошна кола, независимо дали става въпроса за MKIII или MKIV.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин