6-колесният колос Mercedes Zetros атакува мъника Panda 4х4!

Чудовищен всъдеход срещу 4x4-бълха? Диво решена, малката Panda хвърля ръкавица на внушителния германец Zetros. Дали тя ще надвие великана?


13
апр.
2017

В нашия случай историята за Голиат и Давид може да бъде и забавна: най-малкият всъдеход на света се изправя срещу най-големия офроуд-камион. Няма по-смешно нещо на света. Когато един малък италианец „вдигне меч“ срещу огромния германец изведнъж драмата се превръща в комедия. Ринг свободен.

Уверен в победата, Zetros пуска пред себе си Panda

А самият „ринг“ се намира в някогашната кариера за чакъл Йотигхайм. Преминаване през рампи, вода, чакъл – добре дошли в пустинята за напреднали. Тази местност с кратери би трябвало да се използва като полигон за тренировки на германската армия – тогава няма как да не спечелят войната в Афганистан. Тук Daimler тества новите модели на Unimog и камиони с двойно задвижване. Тоест имаме домакинско предимство за Mercedes Zetros 6×6. Уверен в победата той пуска пред себе си Fiat Panda Cross на офроуд-арената. По-добре е да не се изпречвате на пътя на всъдеходът-гладиатор на негова територия. Внушителна муцуна със звезда и тегло от 10,5 тона, докато Panda прилича на беззащитно малко животно. Така или иначе моделът е в списъка на изчезващите видове.

Сюрреалистичният сценарий има ясно заключение: Давид няма никакъв шанс срещу Голиат. Идва ред на теста на стълбите: пъхтящ като Годзила Zetros се качва по стълбите и после отново слиза надолу. Водачът трябва само да управлява, а останалото прави електрониката. Тя усеща кога, къде и по какъв начин шестте колела се сблъскват с препятствие и увеличава оборотите. При спускане регулиращата система спира колоса до много бавно темпо  – лесно като детска игра. При това с тези галактически размери: девет метра дължина, 24 метра диаметър на завиване – не особено подходящо превозно средство за големия град.

Съединителят на Panda пуши

С Panda всяко хълче се превръща в изкачване на вулката Етна. Никога няма да успее да се качи! Какво? Със само 75 к.с. и 145 Нм. Нека опитаме по интелигентния начин – и какво да видим: италианският катерач взима височината стъпало по стъпало. Вискосъединителят му прехвърля достатъчно количество въртящ момент от предната към задната ос и придвижва сигурно Panda нагоре. Но: усеща се миризма на изгорял съединител. Направо си смърди. Накрая съединителят започва да пуши. Не, изкачването на стъпала не е забавна работа.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Daihatsu Copen (L880): Ела с мен, мой малък приятелю!

17
окт.
2016

Малък, по-малък, Copen: за Роланд Контни това Daihatsu със сгъваем покрив е перфектният роудстър в миниформат. И специална почит към тази неразбрана марка

Card image cap
Дивите години на Opel

1
юли
2016

Преди половин век Opel бе пионерът на германския автомобилен дизайн. Едно лудо, вълшебно и прогресивно време

Card image cap
Клубът на супербързите: Ferrari GTC4 Lusso

9
авг.
2017

Ако искате да влезете в клуба на най-бързите автомобили, то моделът трябва да вдига поне 480 км/ч! Преглед на 73-те най-бързи и ексклузивни автомобили на света.

Card image cap
50 години Italdesign – Maserati Bora (1971)

23
мар.
2018

Преглед на най-известните модели на Giugiaro

Card image cap
ЛОШИ МОМЧЕТА В БАВАРИЯ

31
мар.
2017

Алелуя, каква мощност се е изсипала на улицата! Сърдити погледи на фаровете и греховен звук от V8 агрегатите, който се разбива в стените на манастира Андехс! Три дяволски шумни автомобила на едно райско място

Card image cap

В последния брой:

Архив >