6-колесният колос Mercedes Zetros атакува мъника Panda 4х4!

Чудовищен всъдеход срещу 4x4-бълха? Диво решена, малката Panda хвърля ръкавица на внушителния германец Zetros. Дали тя ще надвие великана?


13
апр.
2017

В нашия случай историята за Голиат и Давид може да бъде и забавна: най-малкият всъдеход на света се изправя срещу най-големия офроуд-камион. Няма по-смешно нещо на света. Когато един малък италианец „вдигне меч“ срещу огромния германец изведнъж драмата се превръща в комедия. Ринг свободен.

Уверен в победата, Zetros пуска пред себе си Panda

А самият „ринг“ се намира в някогашната кариера за чакъл Йотигхайм. Преминаване през рампи, вода, чакъл – добре дошли в пустинята за напреднали. Тази местност с кратери би трябвало да се използва като полигон за тренировки на германската армия – тогава няма как да не спечелят войната в Афганистан. Тук Daimler тества новите модели на Unimog и камиони с двойно задвижване. Тоест имаме домакинско предимство за Mercedes Zetros 6×6. Уверен в победата той пуска пред себе си Fiat Panda Cross на офроуд-арената. По-добре е да не се изпречвате на пътя на всъдеходът-гладиатор на негова територия. Внушителна муцуна със звезда и тегло от 10,5 тона, докато Panda прилича на беззащитно малко животно. Така или иначе моделът е в списъка на изчезващите видове.

Сюрреалистичният сценарий има ясно заключение: Давид няма никакъв шанс срещу Голиат. Идва ред на теста на стълбите: пъхтящ като Годзила Zetros се качва по стълбите и после отново слиза надолу. Водачът трябва само да управлява, а останалото прави електрониката. Тя усеща кога, къде и по какъв начин шестте колела се сблъскват с препятствие и увеличава оборотите. При спускане регулиращата система спира колоса до много бавно темпо  – лесно като детска игра. При това с тези галактически размери: девет метра дължина, 24 метра диаметър на завиване – не особено подходящо превозно средство за големия град.

Съединителят на Panda пуши

С Panda всяко хълче се превръща в изкачване на вулката Етна. Никога няма да успее да се качи! Какво? Със само 75 к.с. и 145 Нм. Нека опитаме по интелигентния начин – и какво да видим: италианският катерач взима височината стъпало по стъпало. Вискосъединителят му прехвърля достатъчно количество въртящ момент от предната към задната ос и придвижва сигурно Panda нагоре. Но: усеща се миризма на изгорял съединител. Направо си смърди. Накрая съединителят започва да пуши. Не, изкачването на стъпала не е забавна работа.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
PORSCHE 911 GT3 RS 4.0 срещу NISSAN GT-R

14
мар.
2017

Nissan GT-R – „бегачката“, която скъсва всички Porsche-та по хронометър. Дали ще подчини и най-расовото 911 - GT3 RS 4.0? Оставихме двата модела да се „сдърпат“

Card image cap
Историята на незрящата навигаторка

28
юни
2017

Професионалната волейболистка Алесандра Инверарди загубила зрението си след заболяване. Тогава италианката била почти отчаяна. Днес тя се състезава като навигатор за титлата шампион на рали с Lancia Stratos HF - и казва на своя пилот Лучиано Виаро накъде да кра.

Card image cap
МЕКСИКАНСКАТА „КОСТЕНУРКА“ СЕ ПЕНСИОНИРА

4
апр.
2017

Краят вече се вижда на хоризонта: класическата VW „костенурка“ ще се пенсионира окончателно и в столицата на Мексико

Card image cap
360 км за 4 дни с Kettcar

14
ян.
2016

Kettcar става само за придвижване в кварталите? Според Клаудиус Майнц това не е вярно – ето защо той тръгва с малката количка от Зауерланд към Хамбург. И изминава 360 км за 4 дни

Card image cap

В последния брой:

Архив >