Разгледахме отвътре Lancia Delta Futurista


7
сеп.
2018

Automobili Amos направиха Lancia Delta по-лека, по-бърза и по-добра. Рецептата: бодикит от карбон и над 300 к.с.

Легендарната Lancia Delta не би могла да си мечтае за по-впечатляващо завръщане – моделът бе възроден и то как! С части на каросерията от карбон, 330 к.с., механична скоростна кутия, значително редуцирано тегло и още много други екстри! За промяната обаче отговорни са не хората от Lancia или FCA, а Automobili Amos.

AUTO BILD получи възможност да разгледа автомобила отвътре! С цел запазване на духа на първата Delta, изгледът на кокпита е същият, макар и нито един ръб или кант да не е като при оригинала. Седалките Recaro са направени специално за Delta Futurista, а като отдаване на почит към рали-шампиона Delta S4 индикацията за предавките е използвана в кокпита на Futurista – също както и светлинната индикация на оборотомера.

Тапицерията на седалките е от алкантара, воланът е удобен, което е и наложително с оглед на „обуздаването“ на 330 „коня“. Delta Futurista има бутони за мигачите на волана – там е позициониран и клаксонът.  На бутона пише „levati!, което горе-долу означава: „направете път!“. С цел подобряване на теглото в кокпита има доста карбонови елементи.

Най-впечатляващата разлика между оригинала и новия модел е фактът, че Delta Futurista има само 3 вместо пет врати. Освен това за направата на автомобила са използвани над 1000 нови части. Предната броня и маската на радиатора са от прозрачен карбон, а джантите – от магнезий.

Futurista несъмнено е Lancia Delta с внимателно подбрани модерни детайли като фаровете. Окачването е изцяло преработено, а амортисьорите Bilstein могат да се настройват чрез приложение. Благодарение на ориентираното към задната ос двойно задвижване тенденцията към недозавиване е сведена до минимум.

При двигателя Automobili Amos залагат на оригиналния 2-литров турбомотор, който в Delta 16V е с мощност до 200 к.с. Естествено тя не е достатъчна за Amos! В сътрудничество с Autotecnica Motori, тунинг-фирмата на отборите на Alfa за BTCC и WTCC, 4-цилиндровият агрегат е получил 330 к.с. Монтирана е по-голяма турбина, преработена е всмукателната уредба – както и ауспуховата. Естествено Delta Futurista е с ръчни скорости.

Общо ще бъдат произведени 20 автомобила, а цената на модела е 600 000 лв. Това обаче е цената на преработката – трябва да си купите сами базовата Delta. Lancia Delta HF Integrale Evo в добро състояние могат да се намерят за от 100 000 лв. Така Delta Futurista спокойно може да ви излезе 800 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин