2015
На конгреса на Chaos Computer Club в Хамбург хакер демонстрира как софтуерът за управление на дизелов мотор блокира редуцирането на СО2-емисии. На 27.12 Феликс Домке каза на конгреса Chaos Communication, че след гръмването на скандала около гиганта от Волфсбург успял да разбере как работи манипулативният софтуер, стигайки до кода му. След това той изследвал командите за впръскване на AdBlue, които трябва намалят отделянето на азотни оксиди. В тестова ситуация двигателят демонстрирал добри резултати при намаляването на вредните емисии. При по-дълго шофиране и по-високи скорости обаче oтдаването на AdBlue било редуцирано почти до нула.
В разговор пред DPA Домке предположи, че по този начин е удължаван интервалът за доливане на AdBlue. Така обаче се стигало до увеличени емисии на азотни оксиди. Досега се знаеше единствено, че Volkswagen е манипулирал стойностите на вредните емисии при 11 млн. автомобила с мотора ЕА 189. Никой обаче не знаеше как точно е станало това.