П. Гьошев: не позволявайте на приятелите си да карат пияни!

Инициативата „Алкохолът е лош шофьор“ е част от дългосрочната корпоративна политика за социална отговорност на „Каменица“ АД. Лице на кампанията е рали пилотът Петър Гьошев


19
окт.
2017

От началото на годината органите на „Пътна полиция“ са заловили 10 297 души, които управляват автомобил след употреба на алкохол. Във връзка със сериозния проблем за пътната безопасност „Каменица“ организира кампания под надслов „Алкохолът е лош шофьор“. Нейно лице е рали пилотът и треньор в едномарковия шампионат Hyundai Racing Trophy Петър Гьошев. AUTO BILD България взе интервю от състезателя.

Коя смяташ, че е най-ефективната мярка за борба с пияните водачи?

Ние самите. Всеки водач трябва да дава добър пример и да не допуска хората около него да карат пияни. Всеки водач трябва да има социален ангажимент и да не допуска останалите в компанията да шофират след консумацията дори само на една бира, защото забавяне на реакциите дори с десети от секундата може да коства нечий живот. Естествено, без ролята на държавата не може – само с нейната активна намеса проблемът може да бъде разрешен напълно.

Можеш ли ти самият да се похвалиш със случай, в който си забранил на някого около теб да кара с алкохол в кръвта?

Аз лично не мога, защото по принцип съм твърде критичен към хората от моето обкръжение, когато става въпрос не само за шофиране след употреба на алкохол, но и за шофиране изобщо. Защото за мен автомобилът е оръжие с тегло 1-1,5 тона – което не всеки водач или по-скоро – притежател на шофьорска книжка, може да управлява безопасно. Хората около мен знаят всичко за безопасното шофиране и се надявам да разпространяват познанията си и така допринасят за повече сигурност на пътя.

Защо в България едва ли не е признак на мъжество да караш пиян?

Българинът е странно балканско животно, което е на изчезване, може би. Той има за мъжество не само да шофира и да пие, но и да кара без предпазен колан, да не дава мигачи в задръстванията – за мен всичко това е типично за балканските страни, защото ние сме малко изостанали в „еволюцията“. Лека-полека обаче успяваме да излезем от това състояние, за което съм убеден, че и ние, хората от спорта, допринасяме, като даваме добър пример.

Такси или дринк енд драйв?

Разбира се, че дринк енд драйв – защото когато се събудя сутрин, искам да видя колата си пред вкъщи. Просто не се чувствам добре, ако не виждам къде е автомобилът ми.

Как би обяснил нарастващия брой дами, които карат пияни?

Определено жените си позволяват да шофират под въздействие на алкохол, защото разчитат, че с чара си биха съблазнили всеки пътен полицай и наказанията биха им се разминали. Според мен това е „жокерът“, който използват.

Кое е най-адекватното наказание за пияните водачи според теб?

Отнемане на шофьорска книжка и съд – за да бъдат отговорни тези хора пред обществото.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин