Пътуване във времето с Karma: тествахме Revero GT


19
окт.
2021

Plug-in-хибридният седан Karma Revero GT е класика с Range Extender – от BMW. AUTO BILD направи едно кръгче.

Малкият град Съмит в Ню Джърси New Jersey е идеалното място за Karma Revero GT. Тук хората имат пари и ако човек се огледа наоколо, ще забележи и страст към екстравагантното. Този автомобил ще бъде забелязан от съседите едва при втори поглед – той обаче е необичаен по няколко различни причини. Макар и да е на възраст 13 години, изглежда като нов. Изглежда така, сякаш вдига много шум, но е доста тих. Не съвсем луксозен, но въпреки това е адски скъп.

Karma Revero GT, който управляват по хубавите улици, е наш стар познайник. Под името Fisker Karma вечесъм го карал през 2011 г. – трябва да спомена, че двигателят с вътрешно горене на задната ос не задвижва автомобила, а осигурява енергия за батерията с капацитет 28 кВтч. Затова и ауспухът е скрит зад лявата задна гума. Струващият 150 000 долара седан трябва да изглежда като чист електромобил. Също и да звучи така – в режим Stealth, когато двигателят с вътрешно горене не работи. Електрическият пробег на модела е максимум 100 километра. Но само, когато не пришпорвате двата електромотора така, както би ви се искало при един седан с 535 к.с.

Range Extender-ът е от BMW i8

Когато в играта се включи и турбомоторът, Revero GT може да ръмжи така, че да изплаши фините дами в Съмит. Fisker Karma, който имаше под дългия си капак 4-цилиндров двигател на GM, вече не е в състояние да произвежда ток чрез него – затова ролята на удължител на пробега играе 3-цилиндровият агрегат от i8. Това се случва след преминаването на Karma Automotive към китайците от Wanxiang. Само малка лепенка в двигателния отсек указва, че 1,5-литровата машина е от гамата на BMW. В Бавария и без друго вече тя не е нужна – i8 отдавна е спряно от производство.

За разлика от 4-цилиндров двигател разрязаният наполовина 6-цилиндров мотор на BMW тежи по-малко, притежава по-малко вътрешно триене и по-характерен звук. Това – както и ускорението за 4 секунди до темпо 100 – доставят удоволствие. Посоченият разход от 3,3 литра е само на теория, но не е невъзможен при съответния стил на шофиране. Зад волана доста неща приличат на тези в старата Karma: средната по качество изработка, недостатъчното място (най-вече отзад), както и усещането да седиш в много скъп автомобил. Има и модерни асистенти, каквито нямаше в първата Karma. А на дизайна изобщо не му личат тези 13 години.

Вито Манцони от местното дилърство на Aston-Martin се опитва от няколко месеца да продава и Karma Revero. Засега не е успял да го направи. Пред мен един потенциален клиент направи едно кръгче. Човекът кара Tesla – и ще продължи да го прави и в бъдеще.

Технически данни

Karma Revero GT • двигател: два електромотора; 1,5-литров, 3-цилиндров турбо (Range Extender) • системна мощност: 393 кВт. (535 к.с.) • макс. въртящ момент: 746 Нм • задно задвижване, 1-степенна автоматична трансмисия • батерия: 28 кВтч. • електрически пробег: макс. 98 км • Д/Ш/В: 5070/2161/1331 мм • собствено тегло: 2290 кг • 0-100 км/ч: 4,5 s • Vmax: 201 км/ч • разход на гориво: 3,3 л/100 км • CO2: 78 г/км • цена (нето): 144 800 долара.

ИЗВОД

Хауке Шрийбер

Това бе пътуване във времето към началото на електрическата мобилност. В техническо отношение Karma Revero вече е задмината, а и без друго е скъпа – ако можете да си го позволите е хубаво да карате такава рядка класика от автомобилната история.

Оценка на AUTO BILD: 5-

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин