Пътниците в новите електрически автобуси умирали от студ

2601
2022

Напоследък все по-често ни се случва да караме електромобили – и неминуемо при включено парно ни прави впечатление по-високата консумация на електронергия, а оттам – и по-малкият пробег през зимата. Същите проблеми съпътстват и електрическите автобуси – които създават сериозен дискомфорт на своите пътници заради липсата на адекватно отопление. Проверка на БНТ разкрива, че температурата в електробус по линията 60 е едва 6 градуса.

Пред националната медия инж. Евгений Ганчев, изпълнителен директор на „Столичен електротранспорт“, коментира „Частично парното може да бъде намалено поради задръстване или много ниски температури. В една от линиите, поради твърде ниските температури и поради дължината на линията, е възможно да са били по-ниски, отколкото в останалите превозни средства“. Ганчев признава, че при „една от линиите“ поради промяна на маршрута действително проблем имало – и за целта се подготвя нова зарядна станция.

Шефът на „Столичен електротранспорт“ разкрива, че по задание с пуснато парно електробусите на китайския производител Higer изминавали 20 км с едно зареждане на суперкондензаторите, но практически изкарвали повече. Проблемната линия, проверена от БНТ, обаче била с дължина 25 км. Към момента oбщо 32 електробуса обслужват пътниците на градския транспорт в столицата.

Освен в столицата електрически автобуси се използват също в Бургас, Русе, Враца, Плевен, а тепърва се очакват да тръгнат и в други градове на страната.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин