Пътешествие с Shelby GT350 през дивия Запад

2806
2016

Човекът на AUTO BILD Лукас Хамбрехт „поязди“ този супер Mustang в продължение на 1400 километра от пустинята Невада до Сан Франциско. Истинско удоволствие!

ПО ДЯВОЛИТЕ! Къде, за бога, сбърках? До мен е спрял полицейски автомобил, ръцете ми са сграбчили волана, а аз гледам смирено през страничното стъкло. Дали е бил зад мен, когато си позволих да наруша ограничението на скоростта с 20 мили? Да не би да съм пришпорил повечко този V8 агрегат? И двете предположения са грешни. В действителност униформеният служител просто иска да чуе звука на моя двигател. Когато отговарям, че не мога да го направя, той посочва шерифската си значка и казва „Yes, you caaaan“.

Най-предпочитаният фотомотив на Route 66: Roy’s Motel и Cafe с огромната табела

Най-предпочитаният фотомотив на Route 66: Roy’s Motel и Cafe с огромната табела

Така че с позволение на полицията карам този V8 агрегат да се развихри. Двама скейтъри в края на улицата наблюдават с интерес и снимат със смартфоните си. Америка – страната на неограничената автомобилна лудост. Да, този GT350 определено може да прави страхотно шоу. Нека си припомним: Muscle Cars, това винаги са били масови автомобили, появили се в късния пубертет, вдигащи силен шум и изглеждащи някак си несериозно. Нещо като смесица от Майли Сайръс и Доналд Тръмп на колела. Автомобилните фенове от цял свят ги боготворят, но едно BMW M4 например въобще не се бои от тях, когато пътят е с много завои. Поне досега беше така. До появата на GT350.
Всъщност с удоволствие не бихме го наричали Shelby, тъй като разработката му е дело на Ford Performance. Въпреки това някогашният автомобилен състезател Карол щеше да хареса това, което са сътворили и са кръстили на негово име момчетата около Джамал Хамееди.

Нощна птица: горе, накрая на Уондърленд авеню, наблюдаваме светлините на Лос Анджелис

Нощна птица: горе, накрая на Уондърленд авеню, наблюдаваме светлините на Лос Анджелис

Опасението, че в бъдеще и Ford ще залага на Downsizing и някак си ще остави V8 в историята, не е необосновано – в края на краищата новият Ford GT ще бъде оборудван с примерен EcoBoost-V6. Затова взех решение да грабна може би последния шанс и да потъркалям широките гуми Michelin Pilot Super Sports по най-любимите маршрути на американците. Разбира се, в чисто новия Shelby, пардон – GT350. С този автомобил ще прекося Невада по Route 66 към Лос Анджелис и после по крайбрежието на Тихия океан до Сан Франциско. През прашните пустини и покрай скалистите брегове, където яростният вой на V8 агрегата ще се смеси с шумните вълни на Пасифика. Едно отрицание на творението.

Среща на два титана: Chevy Chevelle от 1971 г. и Shelby GT350 от 2016 г.

Среща на два титана: Chevy Chevelle от 1971 г. и Shelby GT350 от 2016 г.

Едно 1400-километрово пътешествие, в чийто край ще си задам един въпрос: кое е по-яко – закуската с бекон, шунка, бъркани яйца, тост и палачинки в Denny’s или саундът на 8-цилиндровата машина при 8000 оборота? Сърцето на GT350 е един 5,2-литров V8 агрегат с Flat-Plane (плосък) колянов вал. Внимание, навлизаме в техническата терминология: шийките на коляновия вал са под 180 градуса и това оказва влияние най-вече на реакцията. Освен това изостря и звука на двигателя – типичният американски мънкащ шум е минало. Двигателят звучи превъзходно гърлесто на високи обороти. При 8250 оборота в минута това Сoupé звучи така, сякаш може да промени посоката на въртене на Земята. Затова дори смелата костенурка в долината предпочита да се скрие под един камък.

Природна сила: когато GT350 се движи по улицата, птиците падат мъртви от дърветата

Природна сила: когато GT350 се движи по улицата, птиците падат мъртви от дърветата

Когато слезеш и го погледнеш в агресивните очи, ти е абсолютно все едно дали в стаята ти в евтиния крайпътен мотел има петна от мръсотия. Ти си наясно, че отвън на паркинга се намира може би най-якият автомобил на настоящето и те чака за нови подвизи. С ключа на Mustang под възглавницата заспиваш толкова блажено, че не чуваш как в стаята над теб през нощта става убийство, а мексиканската двойка в съседство не спира да прави любов през цялата нощ.

Наслаждаваме се закратко на спокойствие на Тихия океан

Наслаждаваме се закратко на спокойствие на Тихия океан

Ти продължаваш да сънуваш бутала, амортисьори, променливо газоразпределение и секси външността на мускулестата каросерия. Фактът, че двигателят тежи с 6,5 килограма по-малко от този на Ferrari 458 Italia, изглежда невероятно, но наистина е така. А как само звучи! 5000, 6000, 7000, не, още не превключвам, 8000 – ГХЪЪЪЪЪ! Просто божествено. Не спирам да си играя с оборотите – звучи твърде хубаво, за да ти се иска да спреш. Най-мощният V8 атмосферен агрегат на света разполага със своите 533 к.с. едва при 7500 оборота в минута. Въртящият му момент е 582 Нм при 4750 оборота. Гигантските спирачки реагират така, че при необходимост очите ти направо ще изхвръкнат, а превъзходната 6-степенна трансмисия с къси ходове ти помага при движение по изпълнения със завои крайбрежен път. За да дрифтиш с GT350, ти е необходима доста сила.

Шедьоври: GT350 и мостът „Голдън Гейт“ привечер

Шедьоври: GT350 и мостът
„Голдън Гейт“ привечер

Малко преди Сан Франциско по радиото пускат песента Riders on the Storm на Doors. Ауспухът на GT350 гърми и трещи. Певецът на групата Джим Морисън също е карал през 60-те години Shelby Mustang, така че песента подхожда перфектно на този автомобил.
Музиката още не е свършила и на хоризонта се появява мостът „Голдън Гейт“. Ръждиво-червеният символ на Америка. Символ на това, което е създала тази страна. Създала е и най-добрия Mustang на всички времена – GT350. Известният висящ мост над залива Сан Франциско в стил арт деко е крайната точка на моето пътешествие. Мога ли да пришпоря като за последно това диво пони? Yes, I caaan!

Ford Mustang Shelby GT350

• V8 мотор, отпр. надл., работен обем 5163 куб. cм

• Мощност 392 кВт (533 к.с.) при 7500 об./мин

• Макс. въртящ момент 582 Нм при 4750 об./мин

• Макс. скорост 275 км/ч

• 0–100 км/ч за 4 сек

• Задно задвижване, 6-степ. трансмисия

• Обем на резервоара 61 л

• Д/Ш/В 4798/1928/1377 мм

• Обем на багажника 323 л

• Собствено тегло 1705 кг

• Разход на гориво 14,7 л А 98 Н/100 км

• CO2 337 г/км

• Цена 47 795 долара

 

Muscle Car срещу Cable Car: трамваите на Сан Франциско се движат от 1873 г.

Muscle Car срещу Cable Car: трамваите на Сан Франциско се движат от 1873 г.

„ШЕЛБИ“: ДИВИТЕ МУСТАНГИ 

Карол Шелби участва в състезания, преди да приключи с моторния спорт поради заболяване от ангина пекторис. Той дори участва на „Льо Ман“ с хапчета за сърце под езика. Тъй като първоначално Mustang има имиджа на автомобил за секретарки, Шелби се заема с дресурата на парадното пони на Ford и го превръща в състезателен кон. 1965 е рождената година на първия Shelby Mustang – GT350.

ИЗВОД
Най-добрият Mustang, който е произвеждан някога! Американците предлагат автомобил за шофиране с бомбастичен двигател, който не изнервя с прекалена твърдост дори и по време на 1400-километрово пътешествие. Не може ли да го пуснете и в Европа?

Хапваме понички, вместо да дрифтим: за да щади задните гуми с размер 305, екипът на AUTO BILD похапва сладко в Randy’s

Хапваме понички, вместо да дрифтим: за да щади задните гуми с размер 305, екипът на AUTO BILD похапва сладко в Randy’s

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин